رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش محیط زیست استان؛

خراسان جنوبی،زیستگاه 200 رأس آهو

رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش محیط زیست استان گفت: خراسان جنوبی،زیستگاه 200 رأس آهو است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مودی، رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش محیط زیست استان گفت: پایش در 20 درصد مناطق خراسان جنوبی انجام شد که آن را می توان به 50 درصد جمعیت آهو در خراسان جنوبی نسبت داد اما بر اساس بررسی ها استان، زیستگاه 200 رأس آهو است.


وی با بیان اینکه در سرشماری سال گذشته حدود 100 رأس آهو در استان مشاهده مستقیم شد،افزود: در حال حاضر وضع زیستگاه آهو در خراسان جنوبی وخیم است و این به علت موتور رو بودن دشت های استان است که سبب شده زیستگاه آن ها تخریب شود.


رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش محیط زیست استان با اشاره به طرح تکثیر آهو در استان گفت: 6بره آهو از ابتدای سال در سایت تکثیر آهوی شاسکوه خراسان جنوبی متولد شدند.


مودی افزود:با وجود اینکه از این تعداد 2 رأس تلف شدند ولی در حال حاضر 24 رأس آهو در این سایت نگه داری می شوند که فقط 5 رأس مولد هستند.


وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح تکثیر آهو در این سایت تاکنون 15رأس بعد از بالغ شدن در دشت اسفدن رها شدند، گفت: علت کاهش تکثیر این گونه جانوری در این سایت تعداد کم مولدها است.


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان افزود: هم اکنون منطقه حفاظت شده مظفری، پنگاه حیات وحش رباط شور، دشت های درح، پترگان و گلورده از زیستگاه های آهو در خراسان جنوبی است.


طرح تکثیر آهوی ایرانی از سال ۸۷ در محدوده ۴۵ هکتاری از منطقه شاسکوه قاین و زیرکوه با ۸ رأس آهو آغازشده است.
انتهای پیام/ب

تولد 6 بره آهو از ابتدای سال در سایت تکثیر شاسکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار