نیروی دریایی کره جنوبی اخیرا یک فروند زیردریایی فوق پیشرفته را برای مقابله با «تهدید» احتمالی پیونگ‌یانگ، دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ سازمان تدارک تسلیحات کره جنوبی اعلام کرد یک فروند زیر دریایی غول‌پیکر به وزن 1.800 تُن، طی مراسمی به نیروی دریایی این کشور تحویل داده‌ شد. این زیردریایی ساخت شرکت کشتی‌سازی و موتورهای دریایی دوو است.

 «چوی هی کیونگ»، مدیر اجرایی طرح ساخت این زیردریایی، به خبرگزاری رسمی یونهاپ گفت: زیردریایی «یوگوان سان» از نوع زیردریایی‌های سطح بالا در رتبه‌بندی جهانی و با موتور دیزلی است که توانایی رصد‌ کردن همزمان 300 هدف را در زیر دریا دارد. این زیردریایی از یک سامانه تغذیه کامل با باتری بهره می‌برد.

وی افزود: قدرت عملیاتی یوگوان سان در زیر آب بیش از 10 روز است و نیازی ندارد در این مدت حتی یک بار هم به سطح آب بیاید.

«چوی هی کیونگ» در ادامه افزود: ما در کره‌جنوبی فقط 15 زیردریایی داریم، حال آنکه تعداد زیردریایی‌های کره شمالی به بیش از 80 فروند می‌رسد. ما تلاش می‌کنیم با ساخت زیردریایی‌های جدید، این فاصله نسبتا عمیق با همسایه شمالی‌مان را به حداقل برسانیم.

آزمایش‌های متعدد موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر موجب تشدید تنش میان دو کره شده است. رئیس‌جمهور جدید کره‌جنوبی اعلام کرد خواستار برگزاری مذاکرات دیپلماتیک برای پایان دادن به اختلافات موجود میان سئول و پیونگ‌یانگ است.

 

انتهای پیام/

نیروی دریایی کره جنوبی یک فروند زیردریایی غول‌پیکر دریافت کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار