یورگن اشتایک مطرح کرد؛

صدور هزاران هشدار اعلان قرمز از سوی پلیس اینترپل

دبیر کل سازمان بین المللی اینترپل گفت: پلیس اینترپل به منظور مقابله با تروریست با توجه به اطلاعات ارسالی کشورها سالیانه هزاران هشدار اعلان قرمز صادر می‌کند.

صدور هزاران هشدار اعلان قرمز از سوی اینترپلبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یورگن اشتایک دبیر کل سازمان بین المللی اینترپل در نشست کالکان که امروز(دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جهان امروز با مساله تروریست به ویژه در فضای مجازی روبرو است و هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند با آن مقابله کند، به همین دلیل نیازمند تبادل اطلاعات به شیوه صحیح هستیم تا پیشگیری انجام شود.

دبیر کل سازمان بین المللی اینترپل بیان داشت: کشورهای مختلف جهان باید در جهت مقابله با تروریست ظرفیت سازی کنند تا بتوانند با این پدیده مقابله کنند. در حقیقت پلیس اینترپل سکوی جهانی است که 198 کشور در آن عضویت دارند و این کشورها را به یکدیگر متصل می‌کند و ظرفیتی برای آن‌ها ایجاد کرده است.

یورگن اشتایک ادامه داد: کالکان از سال 2014 تشکیل شده و جایگاه مناسبی برای همکاری پلیس است این اجلاس تاکنون توانسته هزاران پروفایل مرتبط به جنگ جویان خارجی را تهیه و در اختیار کشورها قرار دهد و امیدواریم در نشست تهران بتوانیم این اطلاعات را عملیاتی کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حذف مکانیزم اعلان قرمز به ویژه برای سران گروهک منافق، بیان داشت: ما در اینترپل مکانیزمی داریم تا اطلاعات ارسالی پلیس کشورهای مختلف را به هشدار اعلان قرمز تبدیل کنیم و ما تاکنون هزاران اعلان قرمز ارسال کرده‌ایم. این درخواست یک فرآیند حقوقی است تا مطمئن شویم صدور اعلان‌های قرمز منطبق با قوانین اینترپل است.

دبیر کل سازمان اینترپل بیان داشت: البته ما از مقامات بین المللی ایران با ارسال این هشدارهای قرمز حمایت می‌کنیم.

یورگن اشتایک تاکید کرد: ما شاهد هستیم که ایران به دیگر کشورها در حوزه آموزش و فضای مجازی کمک می‌کند.

وی در رابطه با دستگیری و استرداد مجرمان اقتصادی و استرداد آن به کشورها، گفت: بنده به صورت مجزا دستوری نمی‌دهم، اما سازمان بین المللی اینترپل در مقابله با جرایمی مانند کلاهبرداری از کشورها حمایت می‌کند زیرا این جرایم باعث گسترش تروریست می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.