بجنورد؛

افزایش 15 درصدی میزان پرداخت صدقه در خراسان شمالی

پرداخت صدقه در استان، در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛برات سلیمی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به جمع آوری هشت میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال صدقه درسه ماهه نخست امسال گفت: مردم شهرستان های بجنورد،اسفراین و شیروان  در بحث جمع آوری صدقات در صدر کمک رسانی به محرومان کمیته امداد قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه سال گذشته بیش از هفت میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال صدقه در استان جمع آوری شده است، افزود: ۱۲۱ هزار و ۸۰۰  نفر از اهالی خراسان شمالی مشترک صندوق صدقات کوچک ، بزرگ و متوسط هستند.

سلیمی گفت: از مجموع صندوق های صدقات در استان ۱۱۷ هزار و ۴۱۲ صندوق کوچک در منازل و فروشگاه ها، یک هزار  و ۸۰۰ صندوق در سازمان ها، ادارات کل و دو  هزار و ۶۴۶ صندوق بزرگ نیز در میادین، معابر و مکان های عمومی استان نصب شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه جمع آوری صدقه در استان به روش های سنتی، مکانیزه و الکترونیکی صورت می گیرد،خاطر نشان کرد : هم اکنون امکان پرداخت صدقات برای تمام مشترکان اپراتورهای تلفن همراه هم با شماره گیری # ۸۸۷۷* میسر است.

وی با اشاره به این که کمک‌های جمع آوری شده از محل صدقات، در زمینه هایی از جمله جهیزیه، ایتام، فرهنگی، کمک‌های آموزشی و تحصیلی هزینه می‌شود، افزود: همچنین سرفصل های درمان، بخش های موردی، خودکفایی و اشتغال، وام قرض الحسنه، عمران از دیگر موارد هزینه کرد صدقه در خراسان شمالی محسوب می شوند.

گفتنی است : هم اکنون حدود ۵۵ هزار نفراز مردم خراسان شمالی به صورت مستقیم و۴۰ هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.

انتهای پیام/آ

جمع آوری بیش از هشت  میلیارد ریال صدقه درسه ماهه نخست امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.