توسعه شبکه‌های آبیاری خوزستان با عنایت مقام معظم رهبری

وزیر نیرو ازتخصیص اعتباربرای توسعه شبکه‌های آبیاری خوزستان با عنایت مقام معظم رهبری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حمید رضا چیت چیان، وزیر نیرو گفت: مجموع آب که در حوزه کارون جریان پیدا می‌کرد 20میلیارد مکعب در سال بود که این منابع به دلیل خشکسالی در سال‌های اخیر به 14میلیارد مکعب کاهش یافته است.


وی ادامه داد: میزان بارندگی استان خوزستان نسبت به سال گذشته 48درصد کاهش پیدا کرده است و این نشان از قرار گرفتن در شرایط ویژه است که باید برای تک تک قطرات آب برنامه ریزی شود.


وزیر نیرو خواستار دقت و هوشیاری در استفاده بهینه و بیشترین بهره وری از منابع آب موجود شد و بیان کرد: یکی از برنامه‌های افزایش بهره وری ار منابع آب احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی است با احداث شبکه و استفاده از آبیاری به صورت لوله کشی آب با کمترین تبخیر و عدم دسترسی غیر قانونی استفاده خواهد شد.


وی گفت: تبدیل کشت کشاورزی به کشت گلخانه‌ای فرصت‌های شغلی بخش کشاورزی را تا 20برابر افزایش خواهد داد.


چیت چیان برنامه ریزی برای ارتقا سطح کشاورزی منطقه خوزستان را از تاکیدات مقام معظم رهبری و برای دولت مهم عنوان کرد و افزود: موافقت مقام معظم رهبری با درخواست 1 و نیم میلیارد دلاری دولت از منابع صندوق توسعه ملی به منظور توسعه شبکه‌های آبیاری خوزستان منطقه شاهد تحول چشمگیری در بخش کشاورزی و توسعه شبکه‌های آبیاری 3و4 صورت گرفت.


وی ادامه داد: وزارت نیرو نیز برای توسعه این طرح و شبکه‌های آبیاری یک و 2 تلاش کرده است امروز شاهد بهره برداری از 17هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکش در دشت ارایض شوش و دو طرح دیگر هستیم که در مجموع بیش از 20هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکش بهره برداری خواهد شد.


وی تاکید کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و توسعه شبکه به میزان 550هزار هکتار تلاش و سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.


چیت چیان تلاش وزارت نیرو در کنترل ریزگردهای منطقه را برای تامین آب فعالیت‌های کشاورزی و کاشت بوته و درخت و فعالیت در کنار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع دانست و افزود: وزارت نیرو تمام تلاش خود را در کنار سازمان‌های مربوطه بکار می‌گیرد.


انتهای پیام /م

عنایت مقام معظم رهبری به خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار