ولیئی خبر داد

اختصاص 187 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای طرح‌های اشتغالزایی

کمیته امداد استان تهران امسال 187 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی تخصیص می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه توانمندسازی و تأمین خوداتکایی مددجویان تحت حمایت از مهم ترین اهداف این نهاد است،اظهار داشت: فراهم کردن امکانات لازم برای توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مشاوره شغلی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و ایجاد اشتغال در اولویت برنامه های کاری این نهاد است.

وی نخستین مرحله برای ایجاد اشتغال را استعدادسنجی و شناسایی افراد مستعد اشتغال در میان مددجویان تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و افزود: در همین جهت طرح استعدادسنجی با هدف ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، از نظر بررسی وضعیت جسمانی، میزان تحصیلات، مهارت، سوابق کاری، تجارب، وضعیت مسکن و سایر اطلاعات مورد نیاز در سال گذشته اجرا شد.

ولیئی تصریح کرد: طرح استعداد سنجی شغلی از طریق ایجاد بانک اطلاعاتی کامل از وضعیت مددجویان شامل اطلاعات جمع‎آوری شده میدانی، گزارش تحلیلی مددکار خانواده، گزارش تخصصی کارشناسان اشتغال و پیشنهادات در خصوص میزان آموزش‎های مورد نیاز، سنجش میزان استعداد درونی و توانایی برای مددجویان مستعد اشتغال بر اساس استعداد و آموزش‎های فردی این افراد است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به ایجاد بیش از 2 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد تومان اشاره و تصریح کرد : ۹۳ درصد از این مشاغل در شهرها و مابقی در روستاها با ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این نهاد در سال گذشته نسبت به معرفی 4 هزار نفر از مددجویان جویای کار به مراکز کاریابی و کارفرمایان متقاضی نیرو اقدام کرد، گفت: هدف از اجرای این طرح هدایت شغلی و کمک به انتخاب مشاغل مناسب، توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از طریق فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان در بخش های دولتی و خصوصی، بهره گیری از امکانات و ظرفیت های مختلف استان برای اشتغال به کار و کسب درآمد پایدار و اشاعه فرهنگ کار و تلاش است.

ولیئی با بیان اینکه بیش از 8 هزار و 600 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال ۹۵ از خدمات دوره های آموزشی بهره مند شدند، عنوان کرد: آموزش مهارت ها و تخصص های مختلف در زمینه کسب و کار از مهم ترین و گسترده ترین فعالیت های آموزشی برای آماده سازی افراد تحت حمایت و ورود آنان به بازار کار به شمار می رود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه درسال جاری توجه ویژه در زمینه ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت حمایت شده است، بیان کرد: کمیته امداد استان تهران امسال 187 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای ایجاد طرح های اشتغال زایی تخصیص می دهد.

وی با بیان اینکه هدایت مددجویان به سمت خودکفایی هدف نهایی اجرای هر طرح اشتغال است، گفت: مددکار رکن اصلى جلوگیرى از گسترش نیازمندی‌هاى فردى و اجتماعى و تصمیم‌گیری جهت حمایت هدفمند از خانواده نیازمند به شمار می‌رود؛ در حوزه مددکاری شناسایی فرصت‌های مناسب در حمایت و امداد نیازمندان و خودکفا کردن آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ولیئی با اشاره به اینکه بخشی از مسئولیت رسیدگی امور نیازمندان این نهاد توسط مددکاران با نیازسنجی و طبقه‌بندی اولویت نیاز جامعه هدف است، افزود: در این زمینه علاوه بر ارائه خدمات هدفمند به‌ صورت کارشناسی و زمان‌دار، با رعایت شأن و کرامت انسانی بستر توانمندسازی جامعه هدف را مهیا می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه آموزش مهارت ها و تخصص های مختلف در زمینه کسب و کار از مهم ترین و گسترده ترین فعالیت های آموزشی جهت آماده سازی افراد تحت حمایت و ورود آنان به بازار کار به شمار می رود، بیان کرد: گروه هدف این آموزش ها شامل مددجویان کمک معیشت بگیر، فرزندان مددجو و مددجویان تک و چند خدمتی است، این نهاد در جهت توانمندسازی مددجویان، خودکفایی و خوداتکایی آنان دوره آموزش های فنی و حرفه ای را با هدف افزایش سطح مهارتی و در نهایت ایجاد شغل برای افراد تحت حمایت برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه ترغیب و تشویق خانواده های تحت حمایت به سمت اشتغال و توانمند کردن آنان از اهداف اصلی کمیته امداد است،خاطرنشان کرد: در بحث مشاغل خرد و خانگی استعدادها و ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد که با برنامه ریزی دقیق و منظم می توان زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کرد.

ولیئی یادآور شد: ایجاد انگیزه و افزایش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در مددجویان، یادآوری مقطعی بودن حمایت‌های مادی کمیته امداد، افزایش سطح دانش و آگاهی‌های فنی و اقتصادی مددجو به همراه پیش‌بینی فرآیندهای ایجاد و توسعه طرح اشتغال و خودکفایی از جمله اقدامات مؤثر در خودکفایی و خروج خانواده‌ها از چرخه حمایت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۹ تير ۱۳۹۶
کاش یک هزارم این مبلغ دس مخترعین میرسید تا با اختراعاتشون همه رو آباد میکردن
آخرین اخبار