کرملین: پوتین و ترامپ درباره تشکیل واحد امنیت سایبری تعهد نکرده‌اند

سخنگوی کرملین اعلام کرد روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره تشکیل یک واحد امنیت سایبری مشترک تعهد نکرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز دوشنبه، دیمیتری پسکوف – سخنگوی کرملین – اعلام کرد دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – و همتای روسی وی، ولادیمیر پوتین – درباره تشکیل یک واحد امنیت سایبری تعهد نکرده اند و تنها آمادگی خود را درباره همکاری در این جهت بیان کرده اند.

پسکوف در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت کرملین همچنین اطلاعی درباره وکیل روسی که گفته می‌شود با فرزند ترامپ - دونالد ترامپ جونیور - پال منافورت - رئیس ستاد تبلیغاتی ترامپ - و داماد ترامپ، جارد کوشنر، دیدار کرده است، ندارد.

طرح موضوعاتی مبنی بر اینکه اطرافیان ترامپ با یک وکیل که با کرملین ارتباط داشته، ملاقات کرده‌اند در مطلبی در نیویورک تایمز مطرح شد. در این مطلب آمده است این وکیل روسی تعهد کرده بود اطلاعاتی درباره هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا – که بتواند شهرت وی را خدشه دار کند در اختیار تیم ترامپ قرار دهد.

روز گذشته دونالد ترامپ در صفحه کاربری خود در توییتر اعلام کرد درباره ایجاد یک واحد امنیت سایبری برای جلوگیری از نفوذ هکرها در انتخابات با ولادیمیر پوتین گفتگو کرده است.

وی پس از شرکت در اجلاس سران گروه 20 در هامبورگ آلمان گفت: «من و پوتین درباره ایجاد یک واحد امنیت سایبری غیرقابل نفوذ صحبت کردیم تا از هک شدن انتخابات و بسیاری از مسائل منفی دیگر جلوگیری شود.»

این اقدام ترامپ واکنش برخی از سناتورهای آمریکایی را نیز برانگیخت. «مارکو روبیو»، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا، نسبت به اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، درمورد همکاری‌های امنیت سایبری با روسیه واکنش نشان داد و مدعی شد: اینکه ترامپ قصد دارد با «ولادیمیر پوتین» همکاری‌هایی در زمینه امنیت سایبری داشته باشد، درست مثل این است که با «بشار اسد» در زمینه امنیت سلاح‌های شیمیایی همکاری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار