اردبیل؛

ظرفیت مناسب خلخال برای برگزاری مسابقات قایقرانی

شهرستان خلخال به لحاظ وجود رودخانه‌های مناسب، ظرفیت برگزاری مسابقات قایقرانی در آب‌های خروشان را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،فریدون بابایی ،فرماندار خلخال افزود: شهرستان خلخال به لحاظ وجود رودخانه‌های فراوان ظرفیت برگزاری مسابقات قایقرانی در آب‌های خروشان را دارد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده در سال‌های گذشته و دعوت از کارشناسان این حوزه رودخانه قزل‌اوزن در محدوده روستای کمر بخش خورش رستم این توانایی و قابلیت را دارد.

فرماندار خلخال گفت: در سال‌های گذشته نیز با حضور گردشگران خارجی از کشور آلمان که امکانات لازم را داشتند، قایقرانی در آب‌های خروشان انجام شد و به لحاظ پرآبی و مسیر مناسب برای قایقرانی آب خروشان شهرستان خلخال، آماده برگزاری این مسابقات در سطح ملی و استانی است.

بابایی با اشاره به مناطق بکر و کوهستانی و صخره‌ای متناسب برای ورزش صخره نوردی در شهرستان خلخال افزود: این ورزش نیز در شهرستان خلخال هم اکنون فعال است.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال خوب مردم از اولین جشنواره توانمندی عشایر شهرستان خلخال، برگزاری جشنواره ماهیگیری با تک قلاب در رودخانه قزل‌اوزن و منطقه گردشگری فینارود در هفته‌های آتی جهت اوقات فراغت و نشاط خانواده‌ها در دستور کار قرار دارد.

فرماندار خلخال همچنین به چم منامن و 14 چم موجود در منطقه خورش‌رستم اشاره کرد و گفت: در بیشتر این مناطق به لحاظ وجود رودخانه‌های پرآب و وجود رودخانه قزل‌اوزن امکان توسعه کشاورزی و پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی و جود دارد و باید فرهنگ مصرف ماهی به عنوان یک غذای سالم در جامعه نهادینه شود.

بابایی تصریح کرد: شهرستان خلخال به لحاظ هم‌جواری با استان گیلان می‌تواند به عنوان یکی از بازارهای خوب مصرف ماهی و آبزیان باشد و با توجه به توسعه آبزی‌پروری در خلخال و وجود امکانات آبی باید برنامه‌ریزی وسیعی در این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به وجود چشمه ازناو در خلخال و آبدهی و دبی آب 320 لیتر در ثانیه از این چشمه گوارا در خلخال گفت: در منطقه شمال‌غرب در شهرستان‌های خلخال و کرمانشاه این نوع چشمه‌ها وجود دارد که مناسب برای پرورش ماهی است.

فرماندار خلخال ادامه داد: مردم باید بدانند که آب تولید شده از این چشمه خدادادی می‌تواند هم در جهت تولید آبزیان در خوجین و هم در فصل کشاورزی با بهترین کیفیت مورد استفاده قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ع

مسابقات قایقرانی در خلخال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار