پنجمین دوره جشنواره قرآنی «آیات» در ۱۲ رشته برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره قرآنی «آیات» در رشته‌های مختلف، هفته گذشته با برگزاری مراسم اختتامیه رشته «رسانه» در ساری به کار خود پایان داد.

پنجمین دوره جشنواره قرآنی «آیات» در ۱۲ رشته برگزار می‌شود ///عکس ها اصلاح شود هم نمایه هم متنبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومی، مدیرکل دفتر تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت های قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری پنجمین دوره جشنواره «آیات» در ۱۲ رشته هنری با مضامین قرآنی خبر داد و گفت: جزئیات بیشتر این جشنواره همچون استان های میزبان و ... هنوز مشخص نشده است. پنجمین دوره جشنواره قرآنی «آیات» به همت دفتر تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت های قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک دیده شده است و با توجه به دوسالانه شدن این جشنواره، امسال رشته‌های مختلفی برای آن برنامه‌ریزی شده است.

اصغر امیرنیا مدیرکل دفتر تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت های قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری پنجمین دوره جشنواره قرآنی آیات، اظهار داشت: ما امسال سعی داریم این جشنواره را در رشته‌های مختلفی به میزبانی استان‌های کشورمان برگزار کنیم تا از این طریق پویایی و ظرفیت‌های استان‌ها را ارتقا بخشیم.

وی از برگزاری حشنواره آیات در ١٢ رشته خبر داد و گفت: امسال این جشنواره در رشته‌های «کاریکاتور»، «تئاتر»، «تصویرسازی»، «نگارگری و گل مرغ»، «شعر»، «داستان»، «آوا و نغمات»، «پوستر»، «فیلم»، «نقاشی»، «خوشنویسی»، «نقاشی-خط» برگزار می‌شود؛ البته هنوز استان‌های مجری این جشنوراه قطعی نشده است که پس از تأمین بودجه استان‌های برگزار کننده نیز تا اواسط تابستان اعلام خواهد شد.

جشنواره قرآنی آیات با اهدافی همچون شناسایی نیروهای قرآنی هنرمند و استفاده از شیوه‌های جدید و کارآمد در موضوعات قرآنی هنری، ایجاد بزرگ‌ترین گفتمان قرآنی هنری در سطح بین‌المللی به منظور ارتباط با مسلمانان دیگر نقاط جهان و تقویت و گسترش انس با قرآن کریم و اهل بیت(ع) در سال ١٣٨٩ آغاز به کار کرد و ٣ دوره از این جشنواره برگزار شد، اما پس از آن ٣ سال در برپایی این جشنواره وقفه افتاد تا اینکه سال ١٣٩٤ جشنواره قرآنی آیات مجدد با تغییراتی در محتوا به صورت دوسالانه فعالیت خود را از سر گرفت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار