ساری؛

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در آمل

واحد آموزش سازمان پسماند آمل برای کاهش استفاده از نایلکس، کیسه‌های پارچه‌ای در فروشگاه‌های محوری شهر آمل توزیع می‌کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد للهی مدیرعامل سازمان پسماند آمل با بیان اینکه ۲۱ تیر ماه به‌عنوان روز جهانی بدون نایلکس نام‌گذاری شده است گفت: فرهنگ سازی و ارتقای سطح دانش شهروندان درباره مضرات بهداشتی و زیست محیطی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ضرورت دارد.

وی افزود: فعالان واحد آموزش این سازمان همزمان با روز بدون نایلکس در فروشگاه‌های محوری شهر حضور پیدا کرده و نسبت به پخش بسته‌های فرهنگی و ارائه آموزش‌های لازم درباره اهمیت کاهش استفاده از نایلکس اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با بیان اینکه پوستر‌هایی با هدف فرهنگ سازی استفاده کمتر از نایلکس در سطح ادارات و فروشگاه‌های شهر آمل پخش می‌شود گفت: این پوستر‌ها با شعار‌های تبلیغاتی روزانه یک کیسه پلاستیکی کمتر استفاده کنیم، بیشتر پلاستیک‌ها بادوام هستند و صد‌ها سال طول می‌کشد تا خود به خود تجزیه شوند و کیسه‌های پلاستیکی با بستن راه فاضلاب‌ها عامل اصلی شدت یافتن سیلاب هستند، توزیع می‌شود.

للهی افزود: همشهریان علاوه بر استفاده کمتر از نایلکس، زباله‌های بازیافتی خود را به ایستگاه‌های ثابت و سیار در شهر آمل تحویل دهند و از وارد کردن زباله‌های‌تر به داخل زباله خشک خودداری کنند.

انتهای پیام/آ

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای برای حفظ محیط زیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار