اهواز؛

باسوادی اولیاء دانش آموزان در خوزستان

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان از با سوادی اولیاء بی‌سواد دانش‌ آموزان تا ۲ سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،موسی شیخی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در سال 95، 10 هزار و 700 نفر از اولیاء بی‌سواد جذب فعالیت‌های سازمان سوادآموزی شده‌اند، گفت: هم‌اکنون 23 هزار و 500 نفر از اولیاء دانش‌آموزان استان بی‌سواد هستند که در تلاش هستیم تا این تعداد را نیز در طول 2 سال آینده باسواد کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اداره‌کل آموزش و پرورش که روی آن تمرکز ویژه‌ای دارد، آموزش اولیا بی‌سواد دانش‌آموزان در مدارس است که در برنامه سالانه آموزش و پرورش تمهیدات ویژه‌ای برای آن مقررشده است.

موسی شیخی با بیان اینکه در سال 95، 10 هزار و 700 نفر از اولیا را در دوره های سوادآموزی جذب کردیم، افزود: هم‌اکنون 23 هزار و 500 نفر از اولیا دانش‌آموزان خوزستان از نعمت سواد بی‌بهره هستند که در تلاش هستیم تا این تعداد را نیز در طول 2 سال آینده باسواد کنیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که هرچه سواد والدین بیشتر باشد نقش مشارکتی آنان در فعالیت‌های مدرسه، آموزش و پرورش و فعالیت‌های فوق‌برنامه افزایش می‌یابد؛ البته عکس آن‌هم صادق است و اگر خانواده‌ای بی‌سواد باشد، حضور آن خانواده در مدرسه برای پیگیری وضعیت تحصیلی و تربیتی فرزند خود کمتر خواهد شد.

شیخی افزود: علاوه بر آموزش سواد به اولیا، مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و سایر مهارت‌های اجتماعی نیز به جامعه هدف آموزش داده می‌شود.

وی تأکید کرد: همکاری اولیا برای مشارکت در برنامه‌های سوادآموزی یکی از ارکان اصلی تلاش برای رفع بی‌سوادی است. فراگیری سواد، زندگی این افراد را متحول و آن‌ها را به اشخاص توانمندی که زندگی اجتماعی بهتری دارند، تبدیل می‌کند. برای ترغیب افراد به سوادآموزی به تمام بی‌سوادانی که در دوره سوادآموزی پایه ما شرکت کنند و موفق به دریافت کارنامه قبولی شوند، 135 هزار تومان به‌عنوان پاداش پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: برای خانواده‌هایی که بخواهند به شیوه خودآموز یعنی آموزش از طریق فرزندان، بستگان یا محارم آموزش ببینند، نیز تمام سرانه آموزش فرد معادل 700 هزار تومان پس از پایان قبولی به فرد خودآموز پرداخت می‌شود. تمام خدمات آموزشی در سوادآموزی ازجمله آموزش، کتاب، قلم، ... به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

شیخی تصریح کرد: علاوه بر آموزش سواد آموزش‌های مکمل دیگری نظیر آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، آموزش‌های فرهنگی، مذهبی، قرآن، معارف اسلامی و ... به والدینی که در جامعه هدف ما قرار دارند، آموزش داده می‌شود.
وی با بیان اینکه جامعه هدف سازمان سوادآموزی رده سنی 10 تا 49 سال است، گفت: آموزش والدینی که در این خارج از این جامعه هدف هستند، بر عهده سازمان سوادآموزی نیست؛ این افراد می‌توانند به‌صورت خودآموز درس بخوانند و در آزمون‌های سوادآموزی شرکت کنند اما بازهم از مزایایی که سازمان سوادآموزی برای بی‌سوادان در نظر گرفته است بهره‌مند نمی‌شوند.

انتهای پیام/م

سواد آموزی اولیاء دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.