اردبیل؛

کشف و ضبط چوب آلات جنگلی و خاک پیت از قاچاقچیان در اردبیل

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل گفت:400 اصله چوب آلات قاچاق جنگلی و 3 تن خاک پیت توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ یوسف فتحی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت:در چند روز اخیر با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان 4 دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه کامیون حامل 400 اصله چوب آلات قاچاق جنگلی که از استان های همجوار وارد این استان شده بودند توقیف و ضبظ شد.

وی افزود :2 دستگاه وانت نیسان حامل 3 تن خاک پیت که از مراتع بکر ییلاقی توسط افراد سودجو و فرصت طلب برداشت شده بود توقیف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل  گفت: در این رابطه 6 دستگاه خودرو توقیف و 11 نفر متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شده اند.

فتحی افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با آمادگی کامل وکنترل دقیق گلوگاه های قاچاق عرصه را برای چنین افرادی تنگ‌تر خواهند کرد و با متخلفان به‌صورت جدی و شدید برخورد می‌شود.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و هر گونه قاچاق خاک پیت و الوار جنگلی و زغال توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان که به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی بوده اطلاع دهند.

وی تصریح کرد:‌حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ای همگانی بوده که انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام/ح

دستگیری قاچاقچیان چوب آلات جنگلی و خاک پیت در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار