نشست گفتمان ادبیات دینی در شهرستان دیلم برگزار شد

اولین نشست گفتمان ادبیات دینی با همت انجمن شعر و ادب شهرستان دیلم برگزار شد.

نشست گفتمان ادبیات دینی در شهرستان دیلم برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا اکبری سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم ظهر سه‌شنبه در اولین نشست گفتمان ادبیات دینی بیان داشت: ادبیات مذهبی باید به گونه‌ای تدوین و آفرینش شود که جهان‌شمول باشد و به عبارت دیگر، به اقتضای یک دوره خاص، تولید نشده باشد.

وی اضافه کرد: این ادبیات، باید پاسخگوی بسیاری از نیازهای مردم‌ هم باشد و توقع می‌رود که نویسندگان بسیار زبردست و توانمند، که هم بر تکنیک و هم مضمون احاطه داشته باشند، به این وادی گام نهند.

اکبری ادامه داد: ادبیات داستانی، ژرف‌ترین و پیچیده‌ترین شکل و قالب بیان مضامین دینی و مذهبی است و هیچ‌یک از ژانرهای ادبی توان طرح مسائل دینی و الهی را از زوایای گوناگون ندارند، آن‌چنان که در قرآن کریم، بسیاری از مسائل و رهنمودهای الهی، با زبان داستانی مطرح شده است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که امروزه، بسیاری از متخصصین علوم انسانی دریافته‌اند که با زبان داستان، بهتر می‌توانند آراء و اندیشه‌های تخصصی خود را، به خواننده منتقل کنند و باعث ماندگاری دیدگاه‌ها در ذهن مخاطبان خود باشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب سهم ادبیات دینی را پر رنگ‌تر از شعبه‌ها و شاخه‌های دیگر ادبی می‌بینیم و واقعیت هم همین است. با انقلاب فرهنگ ادبیات دینی جان تازه از گرفت. این همان مطلبی است که بار گفته‌اند؛ انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی به شمار می‌ رود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.