معاون وزیر آموزش و پرورش:

برچیده شدن کلاس‌های کانکسی و خشتی در سراسر کشور

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ۱۰۰۰ کلاس خشتی گلی و هزار و ۷۰۰ کلاس کانکسی وجود دارد که در سال ۹۶ و ۹۷ این کلاس‌ها در سطح کشور برچیده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد تقی نظر پور ظهر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: استان لرستان به لحاظ متوسط سرانه کشور از انتها، یازدهمین استان کشور محسوب می‌شود و 20 استان جلوتر از لرستان است که این استان نیازمند توجه ویژه است.

وی میانگین متوسط کشور را 5.17 صدم بیان و افزود: میانگین متوسط استان لرستان 5.1 صدم است که خیلی فاصله‌ای با متوسط کشوری فاصله نداریم و با یک برنامه منسجم می‌توانیم تا پایان مهرماه یا پایان سال 96، 16 صدمی که عقب هستیم را جبران کنیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه برنامه سازمان است که 12 استانی که سرانه فضای آموزشی زیر متوسط دارند را بالا ببریم عنوان کرد: در کل کشور هزار کلاس خشتی گلی و هزار و 700 کلاس کانکسی وجود دارد که برنامه‌ریزی‌شده در سال 96 و 97 کلاس‌های کانکسی و خشتی گلی در سطح کشور برچیده شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته اعتبارات ملی 37.5 درصد به استان‌ها تخصیص یافت ولی اعتبارات استانی 21 درصد متوسط کل کشور بود که باید آموزش‌وپرورش بین 15 تا 20 درصد اعتبارات استانی را به خود اختصاص دهد.

نظر پور تصریح کرد: در جشنواره سال گذشته استان لرستان 50 درصد تعهدات خیران محقق شد که این میزان نسبت به سطح کشور که 40 درصد است بسیار خوب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 20 درصد مدارس کشور توسط خیران ساخته‌شده است ولی در دولت تدبیر و امید این اقبال بیشتر شده و 37 درصد مدارس توسط خیران ساخته‌شده که نشان می‌دهد دولت توانسته اعتماد خیران را جذب کند.

معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد: در سال گذشته 170 میلیارد تومان اعتبار خیران بود که متأسفانه 17 میلیارد تومان دریافت کردیم که عدد کمی است و امسال از ابتدای سال تلاش کردیم این عدد صد درصد تحقق پیدا کند کما اینکه در سال 96، 40 میلیارد تومان به 170 میلیارد تومان اضافه‌شده و الان 210 میلیارد تومان ردیف خیران داریم که قول 50 درصد تخصیص داده‌اند که اگر اعتبارات خیران را بگیریم به‌طور قطع این استان نیز از اعتبارات برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/س

بالا بردن سرانه آموزشی در 12 استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.