همکاری فناورانه تبریز و اتریش در حوزه نفت و قطعه سازی

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز از همکاری این منطقه با شرکت‌های فناورانه اتریشی در زمینه‌های نفت و گاز و قطعه سازی خبر داد.

همکاری فناورانه تبریز و اتریش در حوزه نفت و قطعه سازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ علی جهانگیری در نشستی با خبرنگاران افزود: توانمندسازی فنی، آشنایی با بازار فروش جدید و توسعه استراتژیک کسب و کار و نوسازی تکنولوژی‌های تولید موجود داخلی در بخشهای نفت و قطعه سازی خودرو از هدفهای این همکاری‌ها است.

وی با اشاره به سفر هیئت علمی و فناوری اتریش در مرداد امسال به تبریز در این راستا گفت: شبکه قطعه‌سازی تبریز یکی از بخش‌هایی است که در این سفر مورد بحث و تبادل نظر با هیئت فناوری اتریشی قرار می‌گیرد و مقرر شده است بعد از مراحل تخصصی در این رابطه تفاهم‌نامه همکاری فناورانه منعقد شود.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی افزود: توسعه فعالیت‌های خوشه صنعتی نفت و گاز نیز در دستور کار ما قرار دارد و تلاش می‌کنیم با ارتباط دادن این خوشه با شبکه قطعه‌سازی به توسعه فعالیت‌های هر دو بخش کمک کنیم.

وی هم افزایی بین واحدهای مختلف علمی و صنعتی را از اصلی‌ترین اقدامات منطقه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز بیان کرد و گفت: باید با ایجاد فن بازار و ارتباط نزدیکتر هر چه بیشتر بین متخصصان و صنعتگران زمینه رشد اقتصاد دانش بنیان در استان را فراهم کنیم.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز برگزاری ۱۱ تور سرمایه گذاری خارجی، ۸ کارگاه آشنایی رودر رو بین صنعتگران و اساتید دانشگاهی و متخصصان فناوری و نشست‌های رسوخ فناوری، شبکه‌های ارتباطی و نمایشگاه‌های ایده هاو فنی آوری‌های نو را از جمله اقدامات انجام یافته برای ارتباط هرچه بیشتر بین متولیان علم، صنعت و بازار در استان برشمرد.

جهانگیری مردمی، عدالت محور، درون‌زا، برون‌زا و دانش بنیان بودن را مولفه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:دانش بنیان بودن شرط اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است و اگر اقتصاد دانش بنیان نباشد نمی‌توان به دیگر مولفه‌ها دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: محصولی در بازارهای جهانی توان رقابت را دارد که دانش‌بنیان باشد و از فناوری نوین و کارآمد برخوردار باشد.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز همچنین با اشاره به ارائه ۱۷۰۰ ایده تراز بالا و ۲۲ طرح و ایده نو بین المللی در چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی، از برگزاری پنجمین دوره این رویداد در آبان ماه خبر داد.

رسولی معاون علمی و فناوری منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز نیز تشکیل کامل یک نوآوری را منوط به داشتن اکوسیستم فناورانه دانست و گفت: ۱۴ شبکه فناوری در شاخه‌های فناوری زیستی، نانو، نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، علوم شناختی، الکترونیک، ارتباطات و فناوری، آب‌وخاک؛ نساجی و پوشاک، گیاهان دارویی و طب سنتی، شبکه غذایی، بهداشتی و دارویی در منطقه علم و رشیدی ربع رشیدی تبریز ایجاد شده است.

انتهای پیام/خ

برگزاری نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.