فرمانده انتظامی ناجا در قصرشیرین:

مرز خسروی ظرفیت های مناسبی برای تردد زوار دارد/هر تحرکی در آن سوی مرزها خنثی می‌شود

فرمانده انتظامی ناجا گفت: مرز خسروی زیر ساخت های مناسبی برای تردد زوار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی ناجا امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت پایانه مرز خسروی گفت: هدف ما از سفر به استان کرمانشاه در درجه اول سرکشی از پاسگاه‌های مرزی و همچنین بازدید از وضعیت پایانه مرزی خسروی است.

وی افزود: خوشبختانه همکاران بنده آمادگی لازم را در مرز خسروی برای پذیرش زائرین عتبات عالیات دارند.

همچنین طی بازدید از پاسگاه‌های مرزی دیدیم که عزیزان مرزبانی ما آمادگی لازم را دارند.

امنیت در مرزها برقرار است

فرمانده ناجا گفت: با آمادگی خوبی که بین نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران وجود دارد، در مرز‌های کشور امنیت خوبی برقرار است و امیدواریم این آمادگی ارتقا پیدا کند و کسانی که قصد تعرضی را دارند و دنبال این هستند این آرامش و امنیت مردم را به هم بزنند، حتما به هدفشان نخواهند رسید.

وی افزود: چنانچه این افراد تحرکاتی هم داشته باشند، در آن سوی مرز خنثی شده و مشکل خاصی از این نظر نداریم.

سردار اشتری گفت: نیرو‌های مرزی ما از آمادگی کامل برخوردار بوده و آمادگی هرگونه جانفشانی را برای حفظ آرامش مردم دارند و امیدواریم بستر‌های لازم هم ایجاد شود و تمهیدات لازم اندیشیده شده و آمادگی خود را ارتقا دهیم.

مرز خسروی به سه مرز اصلی زمینی ایران به کشور عراق اضافه می شود

وی تصریح کرد: با توجه به تعداد بالای مشتاقان زیارت کربلای معلی در ایام اربعین، تصمیم گرفته شد مرز خسروی نیز به سه مرز اصلی زمینی ایران برای تردد به کشور عراق اضافه شود.

اشتری از فراهم بودن تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم در پایانه مرزی خسروی خبر داد و گفت: مرز‌های غربی و شهر‌های مجاور آن‌ها شرایط لازم را برای پذیرش زوار اربعین آماده کرده اند، نیروی انتظامی نیز آمادگی کامل برای پذیرش زوار در ایام محرم و اربعین را دارد.

این مقام ارشد ناجا اضافه کرد: مذاکراتی با طرف عراقی جهت تردد زائران صورت گرفته است که امیدواریم آن‌ها نیز آمادگی لازم را برای امور مربوط به مراسم اربعین و پذیرش زوار داشته باشند.

سردار اشتری افزود: مردم ساکن در مسیر عتبات عالیات از مشتاقان ابا عبدالله الحسین (ع) هستند، در سال‌های اخیر نیز زیر ساخت‌ها پیشرفت خوبی داشته اند و جاده و مکان‌های مناسبی در طول مسیر ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها بر این است که تمام شرایط برای عبور امن و آسان زائران و مسافران از خسروی فراهم شود، یادآور شد: نیروی انتظامی، ارتش و سپاه آمادگی دفاع از مرز‌ها را دارند.

فرمانده ناجا ادامه داد: ظرفیت‌ها در زمینه گیت‌ها باید افزایش یابد، لذا مسئولان پایانه مرزی و فرمانداری باید بستر مناسب را فراهم کنند، همچنین پلیس مهاجرت و اتباع ناجا نیز خدمات لازم به منظور ایجاد گیت‌های لازم و موقت را انجام خواهند داد.

سردار اشتری تاکید کرد: شرایط امنیتی مناسب در کشور و جداره مرز‌ها وجود دارد و هیچ نگرانی امنیتی احساس نمی‌شود، با این حال باید هنگ‌ها و پاسگاه‌ها بیش از پیش تقویت شود.

آمادگی برای تامین امنیت در مسیرهای داخلی وجود دارد

وی در خصوص تامین امنیت راه‌ها و محور‌های تردد زائرین نیز در مسیر‌های داخل کشور نیز گفت: آمادگی لازم هم سال‌های گذشته بوده، هم امسال هست و در مرز خسروی هم گزارشی را که فرماندار محترم ارائه کردند، حاکی از آمادگی مسئولین مربوطه در استان و مردم عزیز است.

اشتری ادامه داد: علی رغم موارد فوق حتما در مسیر راه هم تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد و حتما نیروی انتظامی در آن مقطع حضور بیشتری را در مسیر‌ها و جاده‌ها خواهد داشت و با همکاری خود مردم و زائرین عزیز، انشالله مشکلی پیش نخواهد آمد.

اقدامات لازم در بحث انسداد مرز‌ها در شرق و غرب کشور انجام شده است

وی گفت: اگر طرف عراقی این آمادگی را اعلام کند، طرف ایرانی و مسئولین مربوطه آمادگی کامل برای تردد زائرین و عبور آن‌ها از مرز را دارند.

فرمانده ناجا کشور یادآور شد: موردی که سال‌های گذشته دنبال شده و امسال نیز در دستور کار نیروی انتظامی است، بحث انسداد مرز‌ها بوده و ما به دنبال انسداد کامل نوار مرزی هستیم و در شرق و غرب کشور اقداماتی را انجام داده ایم میدواریم با کمک مسئولان این انسداد به طور کامل صورت گیرد.

وی از حضور پر رنگ و آمادگی کامل نیرو‌های ارتش در مرز‌ها خبر داد و گفت: دیگر نیرو‌های مسلح کشور نیز از آمادگی کامل برای ایجاد امنیت در مرز‌های غربی برخوردار هستند و امیدواریم بتوانیم سفر خوب و آرامی را برای زائرین عزیز رقم بزنیم.

لازم به ذکر است، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پس از بازدید از پایانه‌های مرزی خسروی و پرویز خان، با مقامات محلی دیدار کرد و سپس به منظور بررسی امنیت در مرز‌های ثلاث باباجانی عازم این شهرستان شد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۱ تير ۱۳۹۶
ممنون از این امنیت
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۴۵ ۲۱ تير ۱۳۹۶
بفرما جای شکرنداره حالا هی بیفتیم جون هم دشمن شادکن شیم
آخرین اخبار