افزایش ۵۵۰ میلیون متر مکعبی تولید گاز در پالایشگاه سوم پارس جنوبی

سرپرست پالایشگاه سوم پارس جنوبی گفت: با کاهش زمان تعمیرات در فازهای ۵ و ۶ پارس جنوبی به عنوان پالایشگاه سوم این منطقه صنعتی، تولید گاز این پالایشگاه به ۵۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

افزایش ۵۵۰ میلیون متر مکعبی تولید گاز در پالایشگاه سوم پارس جنوبیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد شفیع موذنی سرپرست پالایشگاه سوم پارس جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه، با بیان اینکه توان عملیاتی و تخصصی نیروهای منطقه پارس جنوبی در ایجاد، راه‌اندازی و تعمیرات پالایشگاه‌ها افزایش یافته است گفت: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی، ضمن توسعه مهارت نیروهای این پالایشگاه، تولید گاز و محصولات جانبی در پالایشگاه سوم پارس جنوبی افزایش یافته است.

وی کاهش زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی را یکی از برنامه‌های تدوین شده دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اهداف مجتمع گاز پارس جنوبی در زمینه کاهش زمان تعمیرات اساسی، اقدامات و برنامه‌های مهمی برای پالایشگاه‌های پارس جنوبی تدوین و اجرایی شده است.

سرپرست پالایشگاه سوم پارس جنوبی، کاهش تعداد آیتم‌های تعمیراتی با نگهداری صحیح از تجهیزات و استفاده از متدهای به‌روز بازرسی را از جمله برنامه‌های این پالایشگاه دانست و تصریح کرد: در این راستا کارشناسان پالایشگاه سوم پارس جنوبی در اقدامی مهم تجهیزاتی که دارای یدک نبوده را مشخص کردند و در مواردی که صرفه اقتصادی داشته، تجهیز یدک تعبیه شده است.

موذنی با بیان اینکه، تعمیرات اساسی فازهای 4 و 5 پارس جنوبی در بازه شش سال گذشته کاهش یافته است افزود: تعمیرات اساسی در پالایشگاه گاز فازهای 5 و 6 پارس جنوبی از 30 روز در سال به 19 روز کاهش یافته و این مهم سبب افزایش تولید قابل توجهی برای پالایشگاه شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید گاز در پالایشگاه سوم پارس جنوبی روزانه 50 میلیون متر مکعب است خاطر نشان کرد: در این دو فاز گازی روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، 2 هزار و 400 تن اتان و 3 هزار و 200 تن LPG تولید می‌شود.

سرپرست پالایشگاه سوم پارس جنوبی، با اشاره به افزایش تولید گاز در پالایشگاه سوم پارس جنوبی تصریح کرد: با کاهش بازه زمانی تعمیرات اساسی در پالایشگاه سوم، تولید گاز در این پالایشگاه سالانه به 550 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

موذنی با اشاره به افزایش تولید دیگر محصولات پالایشگاه سوم افزود: کاهش زمان تعمیرات اساسی در پالایشگاه سوم پارس جنوبی، سبب افزایش تولید حدود 880 هزار بشکه میعانات گازی، 4 هزار و 400 تن گوگرد، 26 هزار تن اتان و 35 هزار تن LPG می‌شود.

وی، افزایش درآمد پالایشگاه سوم پارس جنوبی را از دیگر مزیت‌های کاهش زمان تعمیرات اساسی دانست و خاطرنشان کرد: با کاهش 11 روزه در زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم ، درآمد این پالایشگاه به بیش از 180 میلیون دلار افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.