مهاباد؛

اختصاص بیش از 50 میلیون مترمکعب آب سد مهاباد به بخش کشاورزی

از اول سال تاکنون پنجاه و هشت میلیون مترمکعب از آب سد مهاباد به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،  این خبر را عبداللهی  رئیس امور آب شهرستان مهاباد در سومین نشست شورای حفاظت آب برای مدیریت و بهره برداری مفید ازآب سد مهاباد اعلام کرد و گفت: حجم مخزن سد مهاباد صد و بیست و هشت میلیون متر مکعب که در مقایسه با  پارسال 21 میلیون مترمکعب کاهش یافته است .

عبداللهی  با اشاره به وجود هزارو 479حلقه چاه در مهاباد  افزود:  پنج هزارو  107حلقه چاه  غیرمجاز در مهاباد  شناسایی شده که  ازاین تعداد  48 حلقه چاه مسدود شده است.

  شجاعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم  به صرفه جویی در آب و جدی گرفتن این مسئله اشاره کرد و گفت: مسئولان در خصوص مسئله آب  برنامه ریزی صحیح داشته باشند .

عزیزی معاون فنی جهادکشاورزی شهرستان مهاباد هم گفت: در سالجاری  95 میلیون مترمکعب آب از طرف ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بخش کشاورزی مهاباد اختصاص یافته که این مقدار با  توجه به وسعت اراضی کشاورزی شهرستان کافی نیست .

معروفی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مهاباد به هدر رفت آب در بخش کشاورزی 28 درصد ودر بخش  آب آشامیدنی  21 درصد  اشاره کرد و گفت: سرانه هدررفت آب در جهان 9 درصد و در ایران بین 28 تا 30 درصد است.

انتهای پیام/ع

سومین نشست شورای حفاظت آب در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.