تبریز؛

انتقاد فرماندار مرند از صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان شرقی

فرماندار شهرستان مرند از صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان شرقی به دلیل عدم پرداخت به موقع و کاهش غیر واقعی درصد خسارت های باغات این شهرستان انتقاد کرد.

انتقاد فرماندار مرند از صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیار راستگو روز چهارشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان مرند، افزود: این صندوق نباید بر اساس اعتبارات خود درصد خسارت وارده به محصولات کشاورزی شهرستان را به صورت غیرواقعی کاهش دهد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته صندوق بیمه استان فقط 20 درصد از خسارت کشاورزان شهرستان را پرداخت کرد که در برابر خسارت وارده بسیار کم است.
راستگو ادامه داد: این امر را به صورت کارشناسی با صندوق بیمه کشاورزی استان بررسی خواهیم کرد.
راستگو بر ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه کشاورزی تاکید و اظهار کرد: با توجه به بحرانی کم آبی در کشور و به خصوص در منطقه آذربایجان شرقی، باید کشاورزی به شیوه های علمی انجام پذیرد.
وی افزایش بهره وری در کشاورزی را مهم تر از توسعه کشاورزی عنوان و خاطر نشان کرد: اصلاح الگوی کشت، افزایش صنایع تبدیلی از فاکتورهای مهم پیشرفت صنعت کشاورزی در شهرستان مرند می باشد.
فرماندار مرند با اشاره به حمایت های دولت به بخش کشاورزی افزود: تعداد 240 نفر از کشاورزان مرند در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند که پرداخت تسهیلات به 91 نفر تصویب شده است.
راستگو اضافه کرد: در سال گذشته مبلغ بیش از 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به 29 نفر ارائه شده است.
وی همچنین میزان بارندگی در سال زراعی امسال را 302 میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 200 میلی متر کاهش داشته و میانگین بارندگی شهرستان مرند در سال جاری نسبت به میانگین کلی شهرستان پایین تر است.
شهرستان مرند به عنوان یکی از قطب های کشاورزی و دامی استان در 75کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار