یک مستندساز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هر موضوعی در مستند شیوه روایت مختص به خود را دارد

داشتن اطلاعات تخصصی در هر حوزه‌ای به ساخته شدن بهتر یک فیلم مستند کمک می‌کند.

آذر مهرابی مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تفاوت ساخت فیلم‌های مستند جنگی با دیگر آثار مستند اظهار داشت: موضوعاتی که در حوزه مستند روایت می‌شوند متفاوت است و هر کدام از آن‌ها شیوه روایت مختص به خود را دارند و داشتن اطلاعات در هر حوزه‌ای به ساخته شدن بهتر اثر کمک می‌کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فیلم مستند «ژنرال‌های 13 ساله» که خود من آن را می‌سازم؛ درباره نوجوانانی است که در زمان جنگ به جبهه رفتند و این روزها پنجاه ساله هستند.

مهرابی گفت: من به هنگام ساخت این مستند اطلاعاتی را گردآوری کرده بودم اما در زمان مواجهه با این افراد بود که برای اولین بار ارزش این مسائل را درک کردم و دیدم که چه قدر این اشخاص افراد نازنینی هستند.

این مستندساز گفت: شاید تأثیری که آشنایی با این افراد در من داشت، تغییری در روند و ساختار کار ایجاد نکرده باشد اما باعث شد که با نگاه متفاوت‌تر، پرداخت بهتر و دیدی بازتر این اثر را بسازیم.

مهرابی گفت: ما در شهرک دفاع مقدس مشغول به کار هستیم و همه تلاشمان را می‌کنیم که فیلم برای جشنواره حقیقت حاضر شود؛ اما به دلیل شرایط غیرقابل پیش‌بینی جوی مشخص نخواهد شد که چه زمانی کار به اتمام می‌رسد.

وی در خصوص قصدش برای اکران فیلم گفت: ابتدا فیلم برای حضور در  جشنواره‌ها ارسال خواهد شد و سپس به اکران در گروه سینمایی هنر و تجربه فکر می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

مستند «ژنرال‌های 13 ساله» ساخته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار