شهرکرد؛

دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران به کار خود پایان داد

دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران در دانشگاه شهرکرد به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اختتامیه دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران با حضور جمعی از مسئولان، دانشگاهیان، اساتید و صاحبنظران حوزه آب در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

قرائت قطعنامه پایانی از برنامه های این آیین بود که برخی از مفاد آن به شرح زیر است:

- نقش هیدرولوژی در تصمیم گیری‌های مدیریتی آب‌های سطحی و زیر زمینی باید مورد توجه جدی دست اندکاران و مدیران آب کشور قرار گیرد.
- منابع آب‌های زیر زمینی عمده دشت‌های کشور به وضعیت بحرانی رسیده و نیاز است در انجام اقدامات احیا و تعادل بخشی آبخوان دشت‌های کشور با اولویت دشت‌های بحرانی اهتمام بیشتری صورت گیرد.
- با توجه به جایگاه و نقش بی بدیل آبخیزداری در حفاظت از منابع آب و خاک حوضه‌های آبریز، پیشنهاد شد اهتمام جدی در اجرای برنامه‌های حفاظت آب و خاک با اولویت حوضه‌های آسیب پذیر از سوی دولت صورت پذیرد.

گفتنی است: دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۲۰ و ۲۱ تیرماه جاری با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، و با هدف فراهم آوردن فرصتی برای تبادل تجارب و ایده‌های کاربردی در زمینه مدیریت منابع آب کشور و طرح مسائل و مشکلات آب استان و همچنین ارائه جدیدترین یافته‌های علمی در این حوزه برگزار شد.
 
در این کنفرانس ۲۸۲ مقاله به صورت پوستر و یکصد مقاله به صورت شفاهی ارائه شد که این مقاله‌ها در سایت ISC نمایه می‌شوند و مقالات برتر در مجله هیدرولوژی ایران نیز به چاپ خواهند رسید.

همچنین در افتتاحیه این کنفرانس، از سه کتاب حوزه محیط زیست با عنوان «آتش سوزی» با محوریت بررسی آتش سوزی در منابع طبیعی، «صفر تا سبز» حاوی ۱۰۰ نکته برای ساکنان زمین و «ریزگرد» رونمایی گردید.

هیدرولوژی و مدیریت منابع آب، هیدرولوژی و انتقال آب بین حوضه ای، هواشناسی، تغییر اقلیم و هیدرولوژی، هیدرولوژی سیلاب و خشکسالی، مدلسازی در هیدرولوژی، هیدرولوژی شهری و ترابری، هیدرولوژی و محیط زیست، هیدرولوژی در کشاورزی، هیدروژئولوژی (آب‌های زیرزمینی)، هیدرولوژی برف، هیدرولوژی و اقتصاد آب و هیدرولوژی و آبخیزداری از محور‌های این کنفرانس بود.

انتهای پیام/ف

اختتامیه دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی ایران در دانشگاه شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار