تبریز؛

وجود دو هزارو 200 گونه گیاه دارویی در استان آذربایجان شرقی

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: از هشت هزار گونه گیاه دارویی شناخته شده در ایران دو هزارو 200 گونه آن در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ منیری فر رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در همایش روز مزرعه و کشت وتوسعه استاندارد گیاهان دارویی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی تیکمه داش بستان آباد بااشاره به اینکه بیش از یک چهارم از گونه های شناخته شده گیاهان دارویی دراستان وجود دارد گفت:باتوجه به مشکلات کمبود آب در بخش کشاورزی ترویج کشت گیاهان دارویی که نیازکمی به آب دارند از اولویت های ماست.

مهندس حسن منیری فر افزود: از هشت هزار گونه گیاهی شناخته شده در ایران دو هزارو 200 گونه آن در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.
وی با بیان اینکه اهلی سازی و استاندار سازی گیاهان دارویی در استان آذربایجان شرقی می تواند زمینه ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و توسعه اقتصادی برای منطقه داشته باشد افزود: فرآوری گیاهان دارویی و پرهیز از خام فروشی از اهداف اصلی جهاد کشاورزی می باشد.

بدرشکوهی فرمانداربستان آباد نیز دراین همایش تحقیق وپژوهش رازیربنای توسعه کشاورزی برشمرد وگفت: کاشت محصولات باتوجه به ظرفیت واقلیم هرمنطقه می تواند موجب توسعه کشاورزی و توانمندی کشاورزان شود.

وی به اهداف بلندی که مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دنبال می کند نیز اشاره کرد و افزود:ارائه نتایج تحقیقات به مراکز ذیصلاح و عملیاتی کردن آنها در مزارع زارعین با هدف دستیابی به راندمان تولید بالا باید به صورت جدی دنبال شود.

مدیرجهادکشاورزی بستان آبادهم از سطح کشت رفتن بیش از 10 هکتارازاراضی شهرستان به گیاهان دارویی خبرداد و گفت:کشت هر هکتارگیاه دارویی برای 3 نفر بطورمستقیم وبرای 10 نفرنیز بطور غیرمستقیم شغل ایجادمیکند.

علی صیادی گفت:در این شهرستان دو واحد فرآوری گیاهان دارویی وجود دارد و امیدواریم با توسعه سطح زیر کشت و کیفی بخشی به تولیدات خود زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی را برای کشاورزان را فراهم کنیم.

وی گفت:یافته های علمی و ارقام تولیدی در استان نسبت به سال های قبل افزایش داشته و آمادگی داریم این یافته ها را به کشاورزان ارائه دهیم.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش روز مزرعه و کشت وتوسعه استاندارد گیاهان دارویی در بستان آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.