معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده؛

دولت از بانوان کارآفرین حمایت می کند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت با پرداخت تسهیلات از بانوان کارآفرین حمایت می کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده صبح پنج شنبه در نشست بانوان فرهیخته استان گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری با صندوق کار آفرینی امید بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از طرح های کارآفرینی بانوان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه هدف از سفرهای استانی شناسایی توانمندی ها و بررسی استان ها است، افزود: در برنامه ششم توسعه و برنامه رئیس جمهور در دولت دوازدهم توانمندسازی همه زنان و خانواده دیده شده که امیدواریم تا پایان دولت به طور کامل اجرایی شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره ساخت و تجهیز ۳۱ پارک بانوان در کشور گفت: در این راستا به هر استان ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.


افزایش سه درصدی مشارکت زنان در مجلس


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه مشارکت زنان در مجلس از سه درصد به شش درصد افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر فراکسیون زنان به دلیل اینکه حداقل هستند نمی توانند طرح های خود را به تصویب برسانند و از این رو نیازمند افزایش حضور زنان در مجلس هستیم.


مولاوردی با اشاره به رشد منتخبان زنان در انتخابات شوراها، گفت: در انتخابات خبرگان نیز ۱۶ زن ثبت نام کردند که نشان دهنده افزایش اعتماد به نفس در زنان است.


وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده امروز به دو هزار و ۳۳۳ مورد رسیده است، افزود: ترمیم کامل زنان به عنوان سرمایه های اجتماعی نیازمند ساختار مشارکت جویانه است.

پیش بینی کاهش 25 درصدی آسیب های اجتماعی در جمعیت زنان کشور


مولاوردی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زنان و بانوان در دولت یازدهم، افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید آسیب های اجتماعی در کشور ۲۵ درصد کاهش یابد.


وی گفت: تشکیل کارگروه های ۱۷ گانه، گزارش های اقدامات فوق العاد در حوزه آسیب های اجتماعی، تشکیل سازمان مدیریت امور اجتماعی از جمله اقدامات انجام شده در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است.

اختلاف نظرها و دیدگاه‌ها برای سرعت بخشیدن به وضعیت پیشرفت جامعه باشد

همچنین  مولاوردی ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: انتخابات عامل انسجام و همبستگی اجتماعی است که امسال با مشارکت بی‌نظیر و 80 درصدی مردم در انتخابات مواجه شدیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شاهد تداوم این انسجام و همبستگی باشیم نیازمند یک همت و عزم جدی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: با توجه به انواع شکاف‌های سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی و وجود تحریم‌ها و سوء مدیریت‌هایی که داشتیم این شکاف‌ها بیشتر شده و برای اینکه از این وضعیت فائق آییم به تداوم این همبستگی نیاز است.

مولاوردی تصریح کرد: اختلاف نظرها و دیدگاه‌ها باید برای سرعت بخشیدن به وضعیت پیشرفت جامعه باشد و گرنه با تنش‌هایی که وجود دارد روز به روز بر دامنه اختلاف نظرها افزوده می‌شود و نخواهیم توانست دغدغه‌ها را از بین ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیاز اساسی جامعه ما رشد پایدار جامعه است و این رشد پایدار الزاماتی دارد یعنی وقتی ما حرف از امنیت سرمایه‌گذاری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و غیره می‌زنیم باید الزاماتی را در نظر بگیریم تا شاهد این موارد باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.