اردبیل؛

رشد جمعیت مرکز استان مثبت است

فرماندار اردبیل گفت: بر اساس سرشماری‌ اخیر نفوس و مسکن، رشد جمعیت استان اردبیل منفی و رشد جمعیت مرکز استان مثبت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد زنجانی فرماندار اردبیل در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل تصریح کرد: جمعیت شهرستان اردبیل در سرشماری‌ها ۶۱۰ هزار نفر محاسبه شده که نزدیک به نیمی از جمعیت استان است.

وی افزود: این در حالی است که ۲۱درصد اعتبارات به مرکز استان اختصاص یافته و ما معادل شش شهرستان در استان اردبیل جمعیت داریم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر رشد جمعیت به واسطه مهاجرت اتفاق افتاده و مهاجرت منجر به شهرک‌سازی شده بطوریکه ۵۰ شهرک مسکونی در اردبیل نیازمند دریافت خدمات هستند.

زنجانی افزود: بخش خصوصی به دلیل عدم سودآوری در توسعه شهرک‌ها ورود ندارد و بخش دولتی نیز با محدودیت قابل‌توجه اعتبارات مواجه است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال نمی‌توان از ساکنان یک شهرک فاقد مدرسه درخواست کرد که دانش‌آموز خود را سال آینده به مدرسه بفرستد و به همین دلیل اعتبارات بیشتری به آموزش‌وپرورش اختصاص یافته است.

فرماندار اردبیل کل اعتبارات شهرستان را ۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و با پیشرفت بالای ۸۰ درصد است.

وی تأکید کرد: در سال جاری به دلیل محدودیت اعتبارات شروع پروژه جدید و یا احداث و خرید ساختمان جدید ممنوع شده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل تأکید کرد: متأسفانه نیازها در مرکز استان بالا است و به عنوان مثال روستایی با پنج هزار نفر جمعیت داریم که ورزشگاه، کتابخانه و مدرسه ندارد.

زنجانی در ادامه به ضرورت پیگیری مطالبات شهرستان از سوی نمایندگان نیز تأکید کرد و افزود: در بودجه سال جاری برنامه‌های اقتصادمحور طرح‌های توجیه دار اقتصادی دنبال خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

رشد جمعیت مرکز استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.