ساری،

ر‌ها سازی بچه ماهی کپور دریایی

یک میلیون قطعه بچه ماهی کپوردریایی امروز با بازشدن شیل در سیاهرود لاریم رهاسازی و به دریا مهاجرت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباسعلی شیخ تبار معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در مراسم بازگشایی شیل و رهاسازی بچه ماهی کپور دریایی که در شهرستان جویبار در محل شیل گذاری درحاشیه رودخانه سیاهرود لاریم برگزار شد، گفت: ماهی کپور دریایی ازگونه‌های مهم و اقتصادی قابل برداشت حوضه جنوبی دریای خزر بوده که علیرغم جایگاه مهم این گونه ماهی، صید آن در سبد صیادان به علت عوامل مختلفی با نوساناتی در کاهش منابع و ذخایر همراه بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های شیلات برای بازسازی ذخایر آبزیان دریایی افزود: شیلات مازندران همراه با بازسازی ذخایر آبزیان دریا به روش تکثیر مصنوعی و کارگاهی در مراکز بازسازی، با کمک تشکل‌های شیلاتی و صیادان به شیوه تکثیر طبیعی (شیل گذاری) به تکثیر طبیعی نیز توجه ویژه داشته است.

معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات مازندران گفت: رودخانه سیاهرود براساس بررسی بعمل آمده شرایط خوبی برای اجرای طرح شیل گذاری داشته که از ۲۰ اردیبهشت امسال طرح شیل اجرا و بارهاسازی ۶۴ قطعه ماهی مولد کپور دریایی یک میلیون قطعه بچه ماهی کپور دریایی به وزن ۲ الی ۳ گرمی در این محیط (شیل) تکثیر شدند. همچنین زمان رهاسازی مولدین در محدوده شیل ایجاده شده ۲۷ اردیبهشت امسال بوده است.

سید حسن سلیلی رئیس اداره شیلات شهرستان‌های جویبار و سیمرغ با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی این شهرستان‌ها افزود: شش شرکت تعاونی صیادی پره با ۵۰۰ نفر صیاد مشغول به فعالیت در محدوده ساحلی این اداره هستند.

انتهای پیام/ع

ر‌ها سازی یک میلیون قطعه بچه ماهی کپور دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار