جناح‌بندی و سهم خواهی نباید در انتخاب وزرا دخالت داده شود

امام‌جمعه قم با اشاره به آزادسازی موصل گفت: این پیروزی سیاسی تنها پیروزی ارتش، نیرو‌های مردمی و دولت عراق نبود، این موفقیت، پیروزی جبهه حق علیه باطل بود.

جناح‌بندی و سهم خواهی نباید در انتخاب وزرا دخالت داده شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس، با دعوت مردم به سمت تقوای الهی اظهار داشت: در روایات آمده که‌ای مردم زینت ما اهل‌بیت (ع) باشید و در رفتار و عمل همچون امام صادق (ع) عمل کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) و یورش طاغوتان و سفاکان به مدرسه فیضیه گفت: وجود مقدس امام صادق (ع) در سن ۶۵ سالگی توسط عوامل منصور به شهادت رسید، پیکر پاک آن امام معصوم در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد، و زمان امامت آن حضرت مصادف با خلافت ۷ نفر بود، ایشان در این مدت به تربیت شاگردان فراوانی پرداختند.

وی به حادثه فیضیه اشاره کرد و گفت: سالیان متمادی برنامه این بود که عصر روز شهادت امام صادق (ع) مراسم عزاداری برگزار می‌شد، در سال ۱۳۴۲، سفاکان و جلادان آن روز با حمله به فیضیه حریم روحانیت را شکستند و روحانیت را مورد ضرب‌وجرح قرار دادند، این کارنامه سیاه طاغوت جرقه‌ای شد تا حرکت انقلاب را شتاب ببخشد.

امام‌جمعه قم به سالگرد اولین دوره تشکیل مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: زرین‌ترین اقدام خبرگان رهبری انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری بعد از فوت امام راحل بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری سالروز تأسیس شورای نگهبان را مورداشاره قرارداد و ابراز کرد: شورای نگهبان برای جمهوریت و حفظ اسلامیت نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد، و از زمانی که مسئولیت دبیری این شورا را آیت‌الله جنتی به عهده داشته‌اند، فق‌ها و حقوق‌دانان شورای نگهبان نسبت به حفظ جایگاه شورای نگهبان اهتمام دارند.

وی با اشاره به‌روز بهزیستی و تأمین اجتماعی گفت: امیدواریم این دو نهاد و سازمان امکاناتی که دارند را در طبق اخلاص گذاشته و از کسانی که از فقر و نداری رنج می‌برند حمایت کنند.

امام‌جمعه قم با اشاره به آزادسازی موصل گفت: این پیروزی سیاسی تنها پیروزی ارتش، نیرو‌های مردمی و دولت عراق نبود و به‌صراحت می‌توان گفت: پیروزی جبهه حق علیه باطل بود، حقیقتاً پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در مقابل تروریست‌ها و حامیان تروریست‌ها که به دنبال فتنه عظیمی در منطقه هستند، بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری خطاب به دولت و ملت عراق ابراز کرد: به این پیروزی بسنده نکنید دشمنان در کمین فتنه دیگری علیه ملت عراق‌اند و آن فتنه توطئه ایجاد اسرائیل دوم در منطقه است، این فتنه دیگر می‌تواند عظیم‌تر از فتنه داعش باشد، همچنین خوشبختانه همراه با مردم، دولت و مرجعیت شیعه موضع قاطع مقام معظم رهبری، مردم، فرماندهان و مستشاران ما حضور سردار سلیمانی از جلوه خاصی در این عملیات بود، ان شالله امیدواریم سردار سلیمانی مرد میدان همه صحنه‌ها در سوریه و عراق باشند.

وی افزود: این بار مردم عراق منتظر احزاب و گروه‌ها و مستشاران آمریکایی نماندند و پیروزی را در آغوش گرفتند، مهر ابطال بر پروژه خلافت داعش، امنیت بیشتر منطقه شمالی عراق، دور شدن تهدید از مرز‌های ایران، و ایجاد وحدت میان اقوام عراق از دستاورد‌های مهم این پیروزی بود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود می‌گفت که آمریکا خود ایجادکننده داعش در منطقه است، ما نیز می‌گوییم، داعشی که دست‌پخت خود آمریکا است چگونه می‌توانید با آن مبارزه کنید و آن را به پیروزی رسانید، تجربه نشان داده هرجایی که آمریکا بوده جز خباثت چیزی به دنبال نداشته است.

وی با اشاره به‌پیش روی بودن تحلیف ریاست جمهوری و انتخاب وزرا گفت: وزرا و کابینه باید دارای شاخص‌هایی باشند تا آن وعده‌ها عملی و تولید و اشتغال رونق پیدا کند، وزرایی با شاخصه کارآمدی باید مدنظر قرار گیرد جناح‌بندی و سهم خواهی نباید در انتخاب وزرا مدنظر قرار گیرد، کابینه باید از افرادی باروحیه جهادی انقلابی تشکیل شود، دغدغه مردم داشته باشند، انتقادپذیر و نسبت به مردم فروتن و متواضع نسبت به محرومان بدانند، به اسلام و انقلاب افتخار کنند، موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی گیرند و نسبت به دستگاه‌های زیر نظرشان نظارت لازم را داشته باشند.

امام‌جمعه قم با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) در رابطه با جایگاه تقوا اظهار داشت: ایشان فرمود: ه‌اند کسی که نعمت تقوا به او داده‌شده درواقع نعمت دنیا و آخرت به او ارزانی شده است.

وی با اشاره به پیامد‌ها و آثار زیان‌بار ترک امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: نخستین پیامد اجتماعی ترک این فریضه گسترش مفاسد اجتماعی در جامعه است، دومین اثر زیان‌بار اجتماعی ترک امربه‌معروف و نهی از منکر عبارت از این است که جامعه دینی از خیرات و برکات خداوندی محرومیت پیدا می‌کند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: در آموزه‌های دینی ما فراوان دیده می‌شود که اگر جامعه‌ای در آن امربه‌معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد جامعه‌ای پویا خواهد بود، اما اگر غیرازاین باشد، در این جامعه برکات از آن گرفته می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: خداوند متعال در آیات قرآن فرمود: ه اگر جامعه‌ای پایبند به دین‌داری بود و به رسالت‌های دینی خود به‌درستی و راستی عمل کرد، برکات آسمانی و زمینی خود را بر این جامعه می‌گشاییم.

وی پیامد سوم ترک امر معروف و نهی از منکر را تسلط نااهلان و بدان در جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: نص روایت ما در این رابطه تعبیر به تسلط اشرار دارد، دلیل مسئله این است که رخت بربستن امربه‌معروف و نهی از منکر از جامعه دینی سبب کم‌رنگ شدن خوبی‌ها است و این نوع سازگاری به تسلط اشرار در جامعه منجر می‌شود.

 

منبع تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۸ تير ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا