در محضر علامه طباطبایی؛

آیا مومنان در روز قیامت خدا را خواهند دید؟

علامه طباطبایی به سوالی در مورد مشاهده خداوند در روز قیامت پاسخ می دهند.

آیا مومنان در روز قیامت خدا را خواهند دید؟ به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سوالی از علامه طباطبایی پرسیدند: با توجه به حدیثی از امام صادق (ع) آیا مومنان در روز قیامت خدا را خواهند دید؟

ایشان در پاسخ می گوید: در مورد مشاهده خداوند در دنیا و آخرت باید توجه داشت که ما در دیدنمان واقعیت را مشاهده می کنیم.چه در دنیا و چه در آخرت.اصلا غیر از خدا برای ما مشهود نیست.

ایشان در ادامه با استناد بر آیه های 53 و 54 سوره فصلت ادامه می دهد: خداوند در قرآن می فرماید:به زودی نشانه های خود را در افق های گوناگون و در دل هایشان به ایشان خواهیم نمود، تا بر ایشان روشن گردد که تنها او حق است.آیا برای حق بودن پروردگارت همین کافی نیست که او بر هر چیزی مشهود است.بله آنان در لقای پروردگارشان تردید دارند آگاه باش که مسلما او به هر چیزی احاطه دارند.

علامه در ادامه می افزاید:با استناد بر این آیات خداوند حتی در دنیا هم مشهود است و در آخرت نیز خداوند متعال حق و مبین و آشکار است.

منبع:کتاب در محضر علامه طباطبایی، ص32

انتهای پیام/

نظرعلامه طباطبایی درباره دیدن خدا وند در قیامت

برچسب ها: مومنان ، خدا ، مشاهده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۵:۳۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خداوند به حضرت موسی در پاسخ به درخواست قوم ایشان برای دیدن خدا می فرماید:{ لن ترانی ابدا، یعنی (به شکل جسمانی و زمینی) هرگز مرا نخواهی دید.} چون ذات خداوند در تمثال جسمانی نمی گنجد. اما همانطور که در متن بالا علامه عالیقدر طباطبایی اشاره فرمودند جهان پر است از نشانه ها و آثار خداوند. در قیامت هم همینطور خواهد بود ولی این نشانه ها و آثار بارزتر هستند و به واسطه جریان قیامت انسانها همه ایمان خواهند داشت چون وعده های داده شده در ارتباط با سعادت و عذاب را با احساس خود درک می کنند.
Germany
سیف اله
۰۰:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
دراین دنیا هم وجود خدا احسای مبشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۵ تير ۱۳۹۶
خدایا به ما رحم کن .دنیا فریب داده چی باید کرد .تشکر از خدا رحم میکنه اگه برگردیم ومحبت ویاری کنیم انسانهای مخلوق خدارو .بی خیال نشیم .سر نبریم .بچه 7 ساله را تکه تکه نکنیم .انسان های مسلمان را نسوزانیم زنده زنده .یا خدا به فریاد ستمگران نرس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۶
بلاخره چی شد عین فیلم های سینمایی ایرانی تهش نامعلم بود باید خودت حدس بزنی
آخرین اخبار