صباح مطرح کرد:

کدهای انتهای بطری‌های آب چه می‌گویند؟

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: قابل مصرف چندباره بودن بطری هایی که در انتهای آنها اعداد 2-4-5 قید شده نادرست است.

اعداد مندرج در بطری ها قابلیت استفاده چندباره از آنها را تایید نمی کندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سمیره صباح معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو با نادرست دانستن قابل مصرف چندباره بودن بطری هایی که در انتهای آنها اعداد 2-4-5 قید شده است، اظهار کرد: مبنای اعداد انتهای بطری های نوشیدنی، مقررات انجمن صنایع پلاستیک بوده و معرف جنس ماده بسته بندی است.

 صباح با اشاره به اینکه طرح چنین مباحث تخصصی و غیر ضروری سودی برای مردم ندارد، ادامه داد: اعداد انتهای بطری های نوشیدنی قراردادی هستند و معمولا هم در بطری ها درج نمی شوند اما برای اینکه مصرف کنندگانی که برخی اطلاعات را به صورت نادرست دریافت کرده اند از اصل مطلب مطلع شوند یاد آور می شویم عدد یک برای ظروف پت یا پلی اتیلن ترفنلات، عدد 2 برای پلی اتیلن با دانسیته بالا و عددهای 3 و 4 به ترتیب مشخص کننده مواد پلی ونیل کلراید و پلی اتیلن با دانستیه کم است.

وی همچنین عددهای 5 و 6 مندرج در انتهای بطری ها را تمیز دهنده جنس پلی پروپیلن و پلی استایرن از سایر مواد بر شمرد و در مورد ظروف پلیمری تصریح کرد: جنس آنها هم در بسته بندی ها و هم پروانه ساخت باید مشخص شود.

این مقام مسئول در اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: مصرف کنندگان هنگام خرید فرآورده های غذایی و آشامیدنی به ظروف اعم از پلیمری و کاغذی توجه کنند و پس از اطمینان از دارا بودن شماره پروانه های بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/

  اعداد مندرج در انتهای بطری های نوشیدنی تنها معرف جنس ماده بسته بندی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.