اهواز؛

گله بازرسان از طلا فروشان منطقه ۱۷ شهریور ماهشهر

مدیرکل استاندارد خوزستان از همکاری نکردن واحد‌های عرضه کننده طلا در منطقه ۱۷ شهریور ماهشهر با بازرسان این اداره خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا دهدشتی‌زاده، مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: در راستای استاندارد سازی مصنوعات طلا از ابتدای سال تابحال تعداد 20 فقره بازرسی و نمونه برداری از طلافروشی‌های استان بعمل آمده است که از مجموع 192 نمونه اخذ شده تعداد 115 نمونه قبول و 77 نمونه مصنوع طلا رد شده‌اند و 73 گرم به دلیل نداشتن کد استاندارد توقیف شده‌اند.

رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: واحدهای عرضه کننده و سازنده مصنوعات طلا در استان بر اساس قانون موظف به همکاری با اداره استاندارد و اتحادیه‌های مربوطه در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، و استانداردسازی مصنوعات طلای عرضه شده در بازار هستند.

مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: نظر به اینکه همکاری اتحادیه‌ها و واحدهای عرضه کننده در استان با این اداره کل، تضمین کننده کیفیت مصنوعات طلا از نظر تعیین عیار و استاندارد مربوطه می‌باشد لذا به مردم شریف استان توصیه می‌شود که از واحدهایی که با این اداره کل همکاری داشته‌اند با خیال راحت مصنوعات طلای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه واحدهای عرضه کننده طلا در بازار 17 شهریور منطقه صنعتی شهرستان ماهشهر، با این اداره کل در خصوص نمونه برداری و بازرسی از مصنوعات طلا در آن بازار همکاری نداشته‌اند، به مردم شریف آن شهرستان هشدار داده می‌شود که هیچگونه تضمینی جهت درست بودن عیار و کیفیت مصنوعات طلای آن بازار از سوی این اداره کل وجود نداشته و لذا امکان تقلب و تخلف و سوء استفاده از مشتریان، به علت عدم همکاری فروشندگان مصنوعات طلا درآن شهرستان وجود دارد.

دهدشتی‌زاده در انت‌ها از مردم شریف استان درخواست نمود درصورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را از طریقه سامانه 1517 با این اداره کل در میان بگذارند.


انتهای پیام/م

بازرسی از طلا فروشی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار