تیلرسون کار در اکسان‌موبیل را راحت‌تر از فعالیت در دولت ترامپ توصیف کرد

وزیر خارجه آمریکا کار در دولت ترامپ را به مراتب سخت‌تر از مدیریت یک شرکت نفتی می‌داند.

تفاوت کار در وزارت خارجه و شرکت نفتی از زبان «تیلرسون»به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا، حین بازگشت از سفر دیپلماتیک خود به اوکراین، ترکیه وآلمان، قطر و فرانسه، در گپی صمیمانه با خبرنگار روزنامه لس آنجلس تایمز از شرایط سخت کاری خود پرده برداشت. او کار در شرکت نفتی اکسان‌موبیل -که پیشتر در آن مشغول فعالیت بود- را ساده تر از تصدی وزارت خارجه عنوان کرد.

او گفت: تفاوت بسیار زیادی بین مدیریت شرکت اکسان‌موبیل و وزارت خارجه است. در اکسان‌موبیل تصمیم‌گیرنده نهایی خودم بودم  و این زندگی را برای من «آسان‌تر» می کرد. 

تیلرسون -که مدت 40 سال تجربه کار در شرکت نفتی اکسان‌موبیل آمریکا را دارد- افزود: موقعیت کاری من در اکسان‌موبیل متفاوت بود. من بیشتر عمر خود را در آن سپری کرده بودم. کارمندان مرا خوب می شناختند و می‌دانستند چه انتظاراتی از آنها دارم.

وزیر خارجه آمریکا فرایند تصمیم‌گیری در اکسان‌موبیل را  ساده توصیف کرد  و افزود: این سادگی در بروکراسی وزارت خارجه آمریکا وجود ندارد و گاهی اوقات به اختلاف نظرهایی با کاخ سفید بر می‌خوریم.

او ضمن ابراز ناخرسندی از جای خالی چند معاون در وزارت خارجه آمریکا،  از احتمال کاهش 30 درصدی بودجه مالی این وزارتخانه خبر داد.

رکس تیلرسون بامداد امروز بدون دستیابی به نتیجه‌ای مثبت  برای حل بحران بین قطر و عربستان و متحدانش، به سفر چهار روزه خود به کشورهای حوزه خلیج فارس پایان داد و به واشنگتن بازگشت.

انتهای پیام/

تفاوت سختی کار در وزارت خارجه آمریکا و شرکت نفتی اکسان‌موبیل از زبان تیلرسون

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار