صفری مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ﺷﻬﺮی ﭘﺎﻳﺪار ﺑﺎ ﺗأﻛﻴﺪ ﺑﺮ یکپارچه سازی حمل و نقل عمومی

مدیر کل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل ونقل گفت: یکپارچه سازی حمل و نقل درون شهری و برون شهری یکی از محورهای مهم در طرح جامع به شمار می رود.

ﺷﻬﺮی ﭘﺎﻳﺪار ﺑﺎ ﺗأﻛﻴﺪ ﺑﺮ یکپارچه سازی حمل و نقلمهدی صفری مقدم مدیر کل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل ونقل در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه یکپارچه سازی حمل و نقل درون شهری و برون شهری یکی از محورهای مهم در طرح جامع حمل ونقل به شمار می‌رود، گفت: در رویکرد جدید طرح جامع حمل و نقل، نحوه ارتباط بین طرح جامع در سطح ملی با طرح‌های جامع استانی، منطقه شهری و شهری مد نظر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر باید بین طرح‌های جامع ملی، استانی و شهری هماهنگی وجود داشته باشد، افزود: طرح جامع تهیه شده در وزارت راه وشهرسازی در سطح ملی است، اما بايد با طرح‌های جامع در ديگر سطوح نيز هماهنگی و يكپارچگی داشته باشد.

مدیر کل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل ونقل به ویژگی های این طرح اشاره کرد و گفت: یکی از وجوه این یکپارچگی انتقال پایانه‌‌های اتوبوس و ایستگاه های قطار به مراکز شهرها بوده است.

صفری مقدم با اشاره به اینکه در دوره های قبل رویکرد غلطی متداول شده بود که ایستگاه قطار را بیرون شهر می ساختند، تصریح کرد: در همه شهرهای مطرح و موفق دنیا برای تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی ، ایستگاه های مهم راه آهن در مراکز شهرها جانمايی می‌شود، به عنوان مثال در لندن 7 الی 8 ایستگاه قطار در مرکز شهر دارند.

وی در پایان به احداث  راه‌آهن همدان اشاره کرد و کفت: این ایستگاه ابتدا در فاصله 10کیلومتری شهر ساخته شد که با تأکید وزیر راه وشهرسازی بر بحث یکپارچه‌سازی حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری، قرار است ایستگاه جدید در مركز شهر احداث شود.

انتهای پیام/

ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار