تبریز؛

تحقق رونق اقتصادی با حمایت از سرمایه گذاران

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و تولید داخلی گفت: رونق اقتصادی در صورت حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران محقق می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس امور شعب بانک ملی در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نباید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در پیچ و خم های اداری از سرمایه‌گذاری برنجانیم، گفت: بایستی از سرمایه‌گذاران در هر حال حمایت کنیم و انتظار آنها این است که در بروکراسی های اداری گیر نکنند.

وی با اشاره به اینکه روزی استان آذربایجان شرقی در رتبه دوم اقتصاد کشور بود ولی اکنون متاسفانه در رتبه دهم قرار گرفته ایم، بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و تولید داخلی با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بانک ها تاکید کرد.

عبدالهی با بیان اینکه بیکاری جوانان از بزرگترین مشکلات خانواده ها به شمار می رود، اضافه کرد: با وجودی که اشتغال زایی از رویکردهای اساسی دولت است و مسئولان کشوری با اختصاص تسهیلات رونق تولید در این راستا اهتمام دارند، اما برخی بانک ها در خصوص پرداخت ها کم لطفی می‌کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یادآور شد: اگر چنانچه مشکل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بانک ها رفع نشود نمی توان مدعی شد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کرده ایم.

وی با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات توسط بانک ها در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران، اظهارکرد: یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرک صنعتی بیلوردی کارخانه ای راه اندازی و برای تکمیل نیاز به منابع مالی دارد ولی بعد از هشت ماه هنوز نتوانسته است از تسهیلات بانکی بهره مند شود.

مدیر شعب بانک ملی استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، اعلام کرد: سال گذشته موفق شدیم در طرح رونق و تولید رتبه نخست کسب کنیم.

حسن سعیدی اصل ادامه داد: آذربایجان شرقی به لحاظ تعدد واحدهای تولیدی مشکلات بیشتری به نسبت سایر استان ها دارد.

وی بابیان اینکه 90 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی بیلوردی تعطیل شده اند، افزود: در گذشته تسهیلاتی که بدون قید و شرط به واحدهای حاضر در این شهرک پرداخت شده و شاهد این وضعیت هستیم در حالی که پرداخت تسهیلات و منابع به درستی مدیریت می شد اکنون شاهد تعطیلی این واحدها نبودیم.

رئیس امور شعب بانک ملی در استان در پایان این دیدار برای حمایت از سرمایه گذاران منطقه قول مساعد داد.

بانک ملی با پرداخت 3250 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی استان آذربایجان شرقی بیشترین همراهی را با بخش تولید داشته است.

 

انتهای پیام/ش

 

پرداخت 3250 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.