یزد؛

برقراری پروازهای مستقیم خارجی نیاز شهرجهانی یزد

برقراری پروازهای مستقیم خارجی یکی از مهمترین نیازهای زیرساختی در زمینه گردشگری شهر جهانی یزد است.

فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد درگفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ضمن تبریک ثبت جهانی شهر یزد گف: با همت و تلاش مسئولین کشوری و همراهی و همکاری مسئولان استانی شهر تاریخی یزد، به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست ‌و دومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 دانش یزدی  افزود : با ثبت جهانی شهر یزد از این پس یکی از مقاصد اصلی گردشگران جهان شهر تاریخی یزد خواهد بود و سیل عظیم گردشگران به سوی این شهر سرازیر خواهد شد و جا دارد از هم اکنون زیرساختها و برنامه های مدون در این زمینه به اجرا گذاشته شود.

وی گفت: یکی از مهمترین نیازهای زیرساختی در زمینه گردشگری شهر جهانی یزد، سفر آسان و راحت به این جهان شهر است لذا وجود پروازهای خارجی مستقیم به این شهر تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه این جلسه: عباس محمدی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی یزد از افتتاح سه مسیر خارجی فرودگاه یزد خبر داد و افزود: همزمان با ثبت یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران در یونسکو، برنامه توسعه پروازهای خارجی دنبال می شود.

وی  از برنامه‌ریزی‌ های جدید فرودگاه برای افتتاح مسیرهای تازه خارجی خبر داد و گفت: همزمان با قطعی‌ شدن گواهینامه بین المللی یزد در نظر داریم تا این فرودگاه را به یکی از فرودگاه های فعال تبدیل کنیم.

لازم به ذکر است: روز یکشنبه 18 تیرماه 1396 شهر تاریخی یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی زنده دنیا در چهل و یکمین اجلاس کمیته میرات جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 صبح امروز شنبه 24 تیرماه و در حالی که کمتر از یک هفته از ثبت جهانی شهر یزد می گذرد، با حضور فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و عباس محمدی مدیرکل فرودگاه یزد، جلسه بررسی پروازهای خارجی یزد در دفتر مدیر کل فرودگاه بین المللی یزد تشکیل شد.

انتهای پیام/ ی

برنامه‌ریزی‌ های جدید فرودگاه برای افتتاح مسیرهای تازه خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار