بندرعباس؛

آغاز انتخاب رشته پایه نهم متوسطه

انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم متوسطه با شرایط جدید آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،موسی دادی زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت : در شرایط انتخاب رشته جدید دانش آموزان و در فرم شماره هفت هدایت تحصیلی اولویت رشته ها بر اساس عملکرد دانش آموزان و علاقه تعیین شده است.
موسی دادی زاده افزود : دانش آموزان می توانند 12 رشته را بر اساس عملکردخود و بر اساس اولویت انتخاب کنند.
وی گفت : در فرم شماره شش هدایت تحصیلی نیز عملکرد تحصیلی ، آزمون توانایی ، آزمون رغبت ، نظر معلمان ، نظر مشاور ، نظر دانش آموز و نظر والدین نقش دارند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت : برای پایه هفتم و هشتم متوسطه ضریب درس ها یک و در پایه نهم متوسطه سه محسوب می شود که در صورت نیاوردن حد نصاب در پایه نهم می توانند در آزمون تغییر رشته شرکت کنند.
دادی زاده افزد : برای انتخاب رشته مورد نظر باید دانش آموزان حداقل نمره مشخص شده در درس های تخصصی داشته باشند.
وی گفت : برای انتخاب رشته ریاضی باید دانش آموز در درس ریاضی حداقل نمره 14 و درس علوم تجربی نمره 13 را کسب کند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت : برای انتخاب رشته علوم تجربی هم دانش آموز باید حداقل نمره درس علوم 14 و ریاضی 13 را به دست آورد.
دادی زاده افزود : دانش آموزان به مدت یک هفته می توانند با مراجعه به واحدآموزشی محل تحصیل خود فرم هدایت تحصیلی را دریافت کنند.
بر اساس سند چشم انداز کشور باید تا چند سال آینده 42 درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش و 58 درصد در بخش نظری تحصیل کنند.
22 هزار دانش آموز در هرمزگان در مقطع نهم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ز

 

مهلت یه هفته ای دریافت فرم هدایت تحصیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
دهم دهم دهم دهم فقط دهم من یک نهمی هستم دارم میرم دهمممممممممم دلتون آآآآآآب یازدهمی ها و دوازده دهمی ها برید فقط حسرت بخورید نکبتای زباله دلتووووون بسووووزههههه ما تازه واردیم