افزایش گرما و شرجی در استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به استقرار الگوی جوی تابستانه در استان گفت: دما و رطوبت افزایش می‌یابد و تا ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

افزایش گرما و شرجی در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش جریانات جنوبی گرم و مرطوب است که انتظار می‌رود در اواسط امروز بر سرعت وزش این جریانات افزوده شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با استقرار یک الگوی تابستانه بر جو استان دمای هوا و همچنین رطوبت هوا طی روزهای آینده به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی نقاط استان به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس و یا بیشتر برسد و در نقاط ساحلی علاوه بر افزایش دما، رطوبت هوا نیز به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

شفیع‌خدایی با اشاره به شرایط گرمای هوا و افزایش شرجی و رطوبت، بیان کرد: توصیه می‌شود تدابیر لازم برای مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت آینده جهت باد متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در بعدازظهر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا زمان مد اول دریا ساعت یک و ۴۱ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت شش و ۲۰ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۲ و ۱۸ دقیقه و جزر دوم در ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.