تبریز؛

نشست کمیسیون فرهنگی مجلس وشورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر نقش کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حل معضلات جامعه تاکید کرد.

نشست کمیسیون فرهنگی مجلس وشورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وشورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی گفت: اگر در کشور برنامه ریزی صحیح در حوزه فرهنگی صورت گیرد یقینا مشکلات این بخش قابل حل است و در این میان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌تواند نقش برجسته‌ای ایفا کند.
امام جمعه تبریز لزوم تدوین پیوست‌های فرهنگی در برنامه‌ها و طرح‌های سازمان‌ها و نهاد‌ها را یاد آور شد و افزود: باید پیوست فرهنگی از طریق سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها وجود داشته باشد، چرا که به نظر می‌رسد مشکلات زیادی در این عرصه وجود دارد و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذی‌ربط متاسفانه به بحث پیوست فرهنگی توجه نمی‌کنند.
وی با انتقاد از تعدد مدیریت مساجد و موازی کاری در بخش‌های فرهنگی افزود: در حال حاضر ما نمی‌دانیم بحث مساجد و برنامه‌های قرآنی را کدام نهاد و سازمان‌ها پیگیری می‌کند و به نظر می‌رسد در کمیسیون فرهنگی مجلس باید به این موضوع توجه شود و به این تعدد مدیریتی پایان داده شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امروز بحث اشتغال و ازدواج جوانان به نوعی به امور فرهنگی ارتباط پیدا می‌کند و نهادهای فرهنگی باید برای این مسائل برنامه داشته باشند.
وی اضافه کرد: مدگرایی، اختلافات قومیتی، ناامیدی از آینده و مسائلی از این دست، آفت‌هایی هستند که دامن‌گیر جامعه و جوانان شده و کمیسیون فرهنگی مجلس باید توجه ویژه‌ای به این موارد داشته باشد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز از تعدد دستگاه‌های دخیل در حوزه فرهنگ انتقاد کرد و گفت: انسجام دستگاه‌های فرهنگی امری ضروری است و کمیسیون فرهنگی مجلس می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.
جبارزاده با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از نظر شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی، وضعیت خوبی نسبت به استان‌های دیگر دارد، گفت: این استان در بحث حجاب و عفاف هم در وضع خوبی قرار دارد که نشانگر عشق و علاقه آن‌ها به اهل بیت (ع) و اسلام ناب محمدی است.
وی رویکرد مهم مدیریت استان را بسط و گسترش امور فرهنگی جامعه با تاسی از آموزه‌های دینی و اسلامی دانست و بر ساماندهی ضرورت‌های فرهنگی جامعه در کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست شورای فرهنگ عمومی استان‌ها را بازوی توانمند شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد و گفت: این شورا ظرفیت فراوانی برای هماهنگی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی دارد که باید همه از این ظرفیت مهم بهره‌مند شوند.
جعفرپور انتخاب این شهر پر آوازه را به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی فرصت مغتنم برای تبیین فرهنگ اسلام ناب محمدی و همچنین آداب و رسوم منطقه دانست و گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس آمادگی کامل برای حمایت از این رویداد را دارد و در حوزه قانونگذاری و یا اصلاح قانون و بودجه نیز به این رویداد مهم کمک خواهد کرد.
در این نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وشورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی به بیان دیدگاههای خود درباره مسائل مختلف فرهنگی جامعه پرداختند.
همچنین اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشستی با فعالان اصحاب فرهنگ و هنر، سمن ها و مؤسسات فرهنگی و نشست کمیسیون فرهنگی مجلس وشورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقیهنری و قرآنی استان مشکلات فرهنگی ، هنری استان آذربایجان شرقی را بررسی کردند.
در این نشست عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، با بیان اینکه حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در استان و آشنایی آنها با مشکلات حوزه فرهنگ و هنر می تواند راهگشای مسائل کلان شود ، افزود: کمیسیون فرهنگی در مباحث مختلف قرآنی، فرهنگی ،هنری گردشگری و صنایع دستی دخیل است و می تواند در مصوباتی که در مجلس صورت می گیرد تاثیرات مهمی داشته باشد.
سعیدی با اشاره بر اینکه در برخی درد و دل ها شاهد نقطه نظرات مهمی بودیم ، گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: اعضای کمیسیون مجلس برآن است تا با حضور در استان های کشور از نزدیک با فعالان فرهنگی نشست و برخاست داشته باشد تا بتواند مشکلات را احصا و جمع بندی کند.
جعفر پور افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مطالب مطرح شده از سوی فعالان فرهنگی و قرآنی را در تصمیم گیری ها و مصوبات خود لحاظ خواهند کرد.
محمد پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی آذربایجان شرقی گفت : هم اکنون بیش از 3 هزار و 700 صنف و واحد فعال در عرصه فرهنگ و هنر وجود دارد که تمامی امور آنها با مشارکت سازمان های مردم نهاد ، انجمن ها و موسسات قرآنی فرهنگی و هنری صورت می گیرد. 

انتهای پیام/خ

بحث اشتغال و ازدواج جوانان به نوعی به امور فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار