خارجی ها بیشترین ترکیب داعش در افغانستان را تشکیل می دهند

قوماندانی نیروهای خارجی حمایت قاطع می گویند: بیشتر نیروهای گروه تروریستی داعش از خارجیانی هستند که به افغانستان آمده اند.

خارجی ها بیشترین ترکیب داعش در افغانستان را تشکیل می دهندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال جان نیکلسون؛ قوماندان نیروهای خارجی در افغانستان، می‌گوید: در نتیجۀ عملیات‌های مشترک نیروهای امریکایی و افغان در جریان یک سال گذشته، شاخۀ خراسان گروه داعش بسیار زیاد سرکوب شده است.

نیکلسون، می‌افزاید: در این مدت به شمول تعدادی زیادی از جنگجویان و قوماندانان بلند پایه این گروه، سه رهبر آنان نیز کشته شده اند.

جنرال نیکلسون گفت: "ما در یک حمله هوایی در ۲۰ سرطان، ابو سعید امیر ولایت خراسان را در ولایت کنر کشتیم که در یک سال گذشته این سومین امیر داعش است که ما با همکاران افغان خود در نتیجۀ عملیات به هلاکت می رسد.

وی با بیان اینکه "ما از یک سال به این‌سو عملیات خویش را بر ضد داعش گسترش دادیم" ، گفت: "بسیاری از افراد مسلح داعش افغان نیستند، بلکه خارجی هایی هستند که به افغانستان می‌آیند و افغان ها را با مشکلات مواجه می‌سازند. ما با حکومت افغانستان کار خود را برای از بین بردن این گروه ادامه می‌دهیم".

نیکلسون گفت: اگر گروه داعش امیر چهارم خویش را انتخاب کند، او را نیز می‌کشند.

این در حالی است که داعش هنوز مرگ ابو سعید؛ امیر این گروه تروریستی در افغانستان را تایید نکرده است.

از سویی تورن جنرال ریچارد کایزر، قوماندان سیستیکا، طی مراسمی در مقر قوماندانی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، مسوولیت خویش را به تورن جنرال رابن فانتس، سپرد.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار