اصفهان؛

پرداخت سالانه مستمری بیش 22 از میلیارد ریالی بهزیستی کاشان به معلولین

رئیس اداره بهزیستی کاشان گفت: سالانه 22 میلیارد و 22 میلیون ریال مستمری به معلولین زیر پوشش خدمات این اداره پرداخت می‌شود.

مهدی جهادی، به مناسبت هفته بهزیستی (24 تا 30 تیرماه) درگفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،از اصفهان گفت:این میزان مستمری به یک هزار و 566 نفر پرداخت می شود.

وی، شمار معلولان زیرپوشش خدمات بهزیستی اعم از ذهنی، جسمی حرکتی، شنوایی، بینایی، اعصاب و روان و صرع مقاوم به درمان را  در مجموع حدود 4 هزار و 800 نفر ذکرکرد.

جهادی، اظهارداشت: اداره بهزیستی کاشان در پنج حوزه اجتماعی 1397 نفر، توانبخشی 4800 نفر، پیشگیری 600 نفر و حوزه مشارکت‌ها که نقش حمایت از این سه حوزه را داشته و حوزه نیروی انسانی و پشتیبانی مددجو دارد.

به‌گفته‌ی،حمایت و توانبخشی نابینایان، ناشنوایان، معلولان ذهنی، معلولان جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی، سالمندان، بیماران روانی مزمن، کودکان عادی، زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار، ایتام و کودکان بی‌سرپرست از جمله خدمات اداره بهزیستی است.

رئیس اداره بهزیستی کاشان،حمایت و توانبخشی کودکان خیابانی و بدسرپرست، دختران و زنان پناهجو، زنان آسیب‌دیده اجتماعی، معتادان، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی همچون زنان متقاضی طلاق، کودکان درمعرض کودک آزاری، خانواده‌های نابسامان، افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند و غیره را از دیگر خدمات این اداره برشمرد.

جهادی،تصریح‌کرد: خدماتی همچون تجدید تربیت منحرفین اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی از آنان، کمک به تامین جهیزیه مورد نیاز ایتام، معلولان و آسیب‌دیدگان نیازمند، حمایت و نگهداری از معلولان غیرقابل توانبخشی تحت پوشش قراردادن نیازمندان از نظر بیمه خدمات درمانی و ساخت اندام‌های مصنوعی و کفش طبی مورد نیاز معلولان از طریق مراکز فنی و ارتوپدی سازمان در حوزه وظایف اداره بهزیستی است.

وی، بهره‌مندی ۶۶۳سرپرست خانوار از حمایت بهزیستی کاشان را یادآورشد و گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان، طرح غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج، همیار اجتماعی،پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق اورژانس‌های خدمات اجتماعی و مراکز پیشگیری از طلاق و کلینیک‌های مددکاری و خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی و مراکز مشاوره حضوری و صدای مشاور تلفن 148 را از دیگر خدمات و طرح‌های بهزیستی برشمرد.

به‌گفته‌وی، 36 هزار و 983 از مهدکودک تا سالمندی در حوزه‌های مختلف از خدمات بهزیستی کاشان بهره‌مند می‌شوند که افزون بر 12 هزار نفر آن بصورت دائمی هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار