ساری،

بحران جمعیتی در کمین کشور

کاهش نرخ تولد بحران جمعیتی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عباس توان مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد گفت: اگر کاهش نرخ باروری تداوم پیدا کند در آینده‌ای نه چندان دور، رشد جمعیت ما صفر می‌شود و این یک بحران جدی و تهدیدی برای کشور است.


وی افزود: اگر این کاهش نرخ باروری تداوم پیدا کند در آینده‌ای نه چندان دور سال‌های ۱۴۱۵ تا ۱۴۲۰ رشد جمعیت ما صفر می‌شود و این یک بحران جدی و تهدیدی برای کشور است.


مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد گفت: کشور‌های در حال توسعه با افزایش بی‌رویه جمعیت و کشور‌های توسعه یافته با کاهش جمعیت رو به رو هستند.


توان افزود: مقام معظم رهبری در سال ۹۳ در مورد افزایش جمعیت کشور سیاست‌های کلی را به مرحله اجرا نهاده که در ۱۴ بند به دستگاه‌ها ابلاغ تا با کمک آن به دنبال افزایش نرخ باروری و جمعیت در کشور باشیم.


وی گفت: براساس سرشماری نفوس و مسکن درباره افزایش جمعیت در سال ۹۰ که انجام گرفت میزان باروری در کشور ما به کمتر از ۲.۱ دهم درصد رسیده است و این کاهش یک بحران جدی را در کشور ما به دنبال دارد.


مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد افزود: با فرزندآوری در سنین بین ۱۸ تا ۳۵ سال و فاصله‌گذاری مناسب بین فرزندانمان جامعه‌ای سالم و جوان را میتوان ایجاد کرد.


انتهای پیام/ع


بحران جمعیتی با کاهش نرخ تولد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار