صادقیان مطرح کرد:

اشتغال پایدار با رونق تولید داخلی

دبیر جشنواره و نمایشگاه محصولات وخدمات هوشمند گفت: تولید، بومی سازی محصولات داخلی و اشتغال زایی مهمترین هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی است.

اشتغال پایدار با رونق تولید داخلیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر صادقیان دبیر جشنواره و نمایشگاه محصولات وخدمات هوشمند در مراسم اختتامیه این جشنواره با اشاره به مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری، حمایت از کالای ایرانی برنامه ریزی شد تا از طریق  حمایت از صاحبان کالا و دانشجویان اتفاق خوبی میان صاحبان سرمایه و نیز صنعت و دانشگاه ایجاد شود.

وی ادامه داد: قریب به 14 تفاهم نامه میان دانشجویان و صاحبان صنعت امضا شد و هوشمند سازی در 16 حوزه اعم از خودروی برقی، حمل ونقل و غیره مورد تاکید قرار گرفت تا با ایجاد شرایط مناسب ایده های دانشجویان معرفی شود و از آنها برای موارد مذکور استفاده شود.

 شایان ذکر است که این اولین نمایشگاه ای است که به هوشمندسازی نگاه ویژه ای دارد. 

دبیر جشنواره و نمایشگاه محصولات وخدمات هوشمند تصریح کرد: در این جشنواره ایده‌های دانشجویان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفت و در این میان از 3 ایده مهم در زمینه هوشمندسازی استقبال شد و با ارائه امتیازاتی تلاش کردیم تا شرایط برای حمایت از قشر فعال ایجاد شود.

صادقیان اذعان داشت: 8  کارگاه تخصصی در کنار نمایشگاه برگزار شد که متقاضیان آن شرکت های معتبر و دارای محصولات فنی مانند کنتورهای هوشمند، پروتوکل های مخابراتی و غیره صورت گرفت. 

وی در پایان با اشاره به استخدام 54 دانشجو صاحب ایده در این جشنواره اظهار داشت: باعنایت به این موضوع امید است بستری فراهم شود تا دانشجویان ایده پرداز بتوانند با صاحبان شرکت ها و در مراکز تحقیق و توسعه اقدام به فعالیت کنند تا بدین طریق علاوه بر بومی سازی محصولات داخلی، کمک شایانی به اشتغال کشور شود. 

انتهای پیام/

بومی سازی محصولات داخلی، کمک به اشتغال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار