اصفهان؛

5 نمایش در جشنواره تئاتر سوره در اصفهان به روی صحنه رفت

پنج نمایش از استان های مختلف در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره در منطقه سه کشور به میزبانی اصفهان به روی صحنه رفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این جشنواره که از روز گذشته در تالار هنر شهر اصفهان آغاز شد، 9 نمایش از استان های اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، قم، هرمزگان، مازندران و یزد شرکت دارند.
استان اصفهان با دو نمایش'پیرمرد، بقچه، دوچرخه' به کارگردانی پیمان کریمی و «بی درزمان» به کارگردانی احسان جانمی در این جشنواره حضوری فعال دارد.

تاکنون دو نمایش یاد شده از اصفهان و نمایش های «هفت بچه یهودی» به کارگردانی سیدحسین میرعلایی از قم، «نون، واو، الف، میم» به کارگردانی حسین گلچین‌زاده از خوزستان و تئاتر «سنگ ها به ستون ایستاده‌اند» به کارگردانی ریحانه بارانی از کهگیلویه و بویراحمد در تالار هنر شهر اصفهان به روی صحنه رفته است.
نمایش«رنج قالی» به کارگردانی ایمان ملکی‌پور از استان مرکزی و «چادری برای نجیمه» به کارگردانی حسن سجابی از استان هرمزگان نیز عصر امروز به روی صحنه می رود.

از دو استان مازندران و یزد نیز نمایش های«سرخ او» به کارگردانی مهیار هزار جریبی و «قصه ظهر جمعه» به کارگردانی حسام افروز نیز فردا در روز آخر جشنواره اجرا خواهد شد.

آیین اختتامیه این جشنواره، شامگاه دوشنبه با معرفی سه اثر برگزیده در تالار هنر اصفهان برگزار می شود.
قرار است از نفرات برتر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره در منطقه سه کشور در بخش های کارگردانی، بازیگری مرد و زن، طراحی صحنه و نمایشنامه نویس نیز تقدیر شود.

برگزیدگان این جشنواره به بیست و پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر «سوره» که نیمه مرداد سال جاری در تهران برگزار می‌شود، راه می یابند.

جشنواره تئاتر سوره در سه منطقه به میزبانی استان‌ های کرمانشاه(منطقه یک)، سمنان (منطقه 2) و اصفهان(منطقه سه) برگزار می ‌شود.

هنر نمایش در اصفهان سابقه چندصد ساله دارد و نمایش های کُمدی اصفهان در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان خنده را بر لب هر تماشاگری می نشاند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.