شهرکرد؛

خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم و جو

تا کنون ۱۱ هزار و ۲۰۶ تن گندم و جو مازاد بر نیاز کشاورزان در چهارمحال و بختیاری خریداری شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ جان محمد الله یاری مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۰ خرداد ماه امسال تا کنون ۶ هزار و ۴۴۴ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان‌های اردل، بروجن و لردگان با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال خریداری شده است.

وی افزود: از ۱۶ خرداد ماه امسال نیز ۴ هزار و ۷۶۲ تن جو از کشاورزان شهرستان‌های شهرکرد، اردل، بروجن و لردگان با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۳۰۰ ریال خرید تضمینی شد.

الله یاری اضافه کرد: خرید تضمینی گندم و جو در استان، به دلیل گرمسیر بودن و برداشت زودتر محصول و همچنین بیشترین سطح زیر کشت، از شهرستان لردگان آغاز گردید.

وی ادامه داد: امسال در طرح خرید تضمینی، بهای گندم و جو به صورت آنلاین محاسبه و حداکثر پس از گذشت یک هفته توسط بانک عامل به حساب کشاورز واریز می‌شود.

حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: امسال ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص دارد که شامل ۲۳ هزار هکتار آبی و ۳۷ هزار هکتار دیم است و پیش بینی می‌شود محصول این سطح به ۱۱۲ هزار تن برسد.

وی افزود: امسال همچنین در ۲۴ هزار هکتار از مزارع استان جو کشت شد که شامل ۱۴ هزار هکتار دیم و ۱۰ هزار هکتار آبی است و پیش بینی می‌شود ۴۴ هزار تن محصول از آن برداشت شود.

انتهای پیام/ف

خرید تضمینی گندم و جو در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: خرید تضمینی ، گندم ، جو ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.