اظهارات براتی در مورد قوانین جدید نقل و انتقالات فوتبال

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در نشست خبری امروز خود به تشریح قوانین جدید نقل و انتقالاتی در فدراسیون فوتبال پرداخت.

به گزارش  خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدرضا براتی در نشست خبری که امروز برای تشریح قوانین جدید نقل و انتقالاتی در فدراسیون فوتبال برگزار شد اظهار کرد: نخستین مشکلی که ما در کمیته حقوقی با آن مواجه بودیم این است که اسامی اعضای کمیته در هیئت رئیسه دیر تصویب شد و به همین دلیل من نمی توانستم به تنهایی آیین نامه جدید را تصویب کنم.

او افزود: هر تحول مثبتی ممکن است با مقاومت همراه باشد و بحث حق فسخ نیز از همین گونه تحولات است، ما دقیقا این قانون را به همان کیفیتی که در قوانین بین المللی وجود دارد در مقررات خودمان آوردیم.

 رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال ادامه داد: در فوتبال ما باشگاه ها حقوق خود را به طور کامل دریافت نمی کنند و من به دلیل ملاحظاتی که وجود دارد به آنها اشاره نمی کنم. طبیعتا چنین باشگاه هایی که حقوق خود را دریافت نمی کنند از پایبندی به تعهداتشان نیز عاجز هستند.

 براتی در پایان تصریح کرد: بازیکنان و مربیان درست یا نادرست به واسطه قراردادی که با باشگاه ها می بندند باید حقوق خود را نیز دریافت کنند و هنگامی که قرارداد امضا شد، پرداخت نکردن مطالبات قابل توجیه نیست. مهم ترین تغییری که در قوانین جدید رخ داد بحث حق فسخ قرارداد بازیکنان و مربیان بود، هر چند میزان تغییرات به وجود آمده در قوانین بسیار زیاد است.

براتی در مورد لزوم پرداخت بدهی باشگاه ها تصریح کرد: تا 9 شهریور 96 اگر باشگاه ها نتوانند بدهی های خود را پرداخت کنند از لیگ قهرمانان آسیا حذف می شوند یا باید بدهی های باشگاه ها به طور کامل پرداخت شود و یا باشگاه مذکور با بازیکنانی که به آنان بدهکار است بر سر زمان پرداخت بدهی های آنان به توافق برسد و از آنان مهلت بخواهد. بنابراین وضعیت پرداخت بدهی باشگاه ها باید هم برای کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال مشخص شود.

او ادامه داد: البته فدراسیون فوتبال دغدغه ها و مشکلات مالی باشگاه ها را کاملا درک می کند و همه اعضا به دنبال حل این مشکلات هستند. روز گذشته نیز جلسه ای با حضور افتخاری، طاهری ،عرفانیان و آجرلو برگزار شد و مذاکراتی در این مورد با آنان داشتیم که فعلا نمی توانم به چگونگی این مذاکرات اشاره کنم.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال افزود: فدراسیون برای حل این مشکلات در کنار باشگاه ها است و تاکنون اقداماتی را نیز در این زمینه انجام داده است که البته در صورت عدم حل مشکلات کنفدراسیون فوتبال آسیا مکلف به اعمال قوانین است و در آن صورت کاری از دست فدراسیون برنمی آید.

براتی ادامه داد: هیچ راهی برای دور زدن قانون وجود ندارد و ما باید این مسئله را در داخل کشورمان حل کنیم، سیاست فدراسیون فوتبال مساعدت و کمک به باشگاه ها است. بخش عمده ای از تقصیرها متوجه مدیران فعلی باشگاه ها نیست و مربوط به سال های گذشته است به عنوان مثال مدیرانی مثل افتخاری ،طاهری ،عرفانیان و آجرلو باید بدهی های دوران قبل از خود را پرداخت کنند.

وی در پایان گفت: باید از این پس هوشیار باشیم و سعی کنیم از این پس جلوی انباشت بدهی ها را بگیریم و مسئله بدهی باشگاه ها را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/

براتی: قانون حق فسخ قراداد بازیکنان و مربیان تحول خوبی در فوتبال ایران ایجاد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار