ساری؛

افزایش ۲۸ درصدی تولید برداشت هلو و شلیل درمازندران

تولید برداشت هلو و شلیل از باغات مازندران ۲۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  عزیزاله شهیدی‌فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هلو و شلیل از جمله محصولات سردسیری هستند که سرما هیچ تاثیری در کاهش تولید آن ندارد، گفت: سرمایی که در آذرماه سال گذشته شاهد آن بودیم درختان هلو و شلیل در خواب خزان بودند و دلیلی بر کاهش تولید محصول وجود ندارد.

وی افزود: ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان امسال به محصول هلو و شلیل اختصاص یافت که از این میزان ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار هلو و ۵ هزار هکتار شلیل است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پیش‌بینی برداشت ۱۸۰ هزار تنی هلو و شلیل از باغات استان خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۴۰ هزار تن محصول از باغات برداشت شده بود.

شهیدی‌فر گفت: با توجه به اینکه زمان برداشت هلو و شلیل به پایان نرسیده و زمان برداشت میوه‌های دیررس آغاز نشده است نمی‌توان گفت: امسال با کاهش محصول هلو و شلیل در استان مواجه هستیم.

وی افزود: هلو و شلیل امسال از قیمت خوبی در بازار برخوردار بوده به گونه‌ای که شلیل نوبرانه هر کیلوگرم از ۱۱ هزار تومان آغاز شده و در حال حاضر ۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/آ

برداشت هلو وشلیل در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.