معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

ثبت نام بیش از ۲۵ هزار بیکار در سامانه کارورزی لرستان

سالاری گفت: بیش از ۲۵ هزار نفر تاکنون در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی لرستان ثبت‌نام کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عظیم رحمان‌سالاری، معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، طرح کارورزی را یک طرح آموزشی دانست و گفت: طرح کارورزی از طرح‌های سه‌گانه وزارت کار در سال ۹۶ است.

وی با بیان اینکه این طرح شامل سه برنامه است افزود: یکی از برنامه‌های این طرح آموزش در محیط واقعی کار برای سنین ۱۵ تا ۲۳، و سن کارورزی برای فارغ تحصیلان دانشگاهی با مدرک کاردانی ۲۳ تا ۳۳ سال، کارشناسی ۲۵ سال، ۲۸ سال کارشناسی ارشد و دکترا ۳۳ سال است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کمک هزینه برای مقطع کاردانی ۲۵۰ هزار تومان، کارشناسی ۲۷۰ هزارتومان، کارشناسی ارشد و دکترا ۳۱۰ هزار تومان است.

وی افزود: واحد‌های پذیرنده ازپرداخت حق بیمه معاف هستند، کارورزی بین چهار تا شش ماه است و واحد‌هایی که از این طرح استقبال کنند بعدِ پایان دوره می‌توانند از مشوق‌های کارفرمایی استفاده کنند.

سالاری هدف این طرح را ارتقاء مهارت فارغ تحصیلان دانشگاهی و ایجاد انگیزش کار آفرینان بیکاران جویای کار دانست و گفت: تا دو سال ۱۰۰ درصد بیمه حق کارفرما را دولت پرداخت می‌کند.

وی در ادامه گفت: براساس مطالعات دیمانیک اشتغال استان ۳۸ دسته مزیت‌دار را شناسایی کرده است که اثر فزاینده‌ای در اشتغال دارند مانند پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ، حمل و نقل و عسل.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۷۹۲ میلیارد تومان در این رابطه به استان تعلق می‌گیرد، در سطح شهرستان‌های مختلف استان یک کارگروه تشکیل شده که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و کارشناس طرح تکاپو پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در کل کشور بناست حدود پنج هزار ۹۷۵ هزار شغل ایجاد شود و نرخ بیکاری ۸ دهم درصد کاهش پیدا کند گفت: در سامانه کارورزی لرستان تاکنون بیش ۲۵ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام / د


ثبت نام بیش از ۲۵ هزار بیکار در سامانه کارورزی لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار