یاسوج؛

اقدام خودسرانه رانندگان تاکسی در یاسوج

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط برخی رانندگان شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد نارضایتی شهروندان و مسافران را در پی داشته و خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شدند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ برخی رانندگان تاکسی شهر یاسوج با افزایش 50 درصدی کرایه ها به صورت خود سرانه مبلغی را از مسافران دریافت می کنند که به جای دریافت کرایه 600 تومانی از شهروندان مبلغ 800 تومان از آنها دریافت می کنند که این امر خلاف قانون است.

افزایش خود سرانه کرایه ها در یاسوج خلاف قانون است

مسوول نظارت بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج  هرگونه افزایش خود سرانه کرایه را غیرقانونی دانست و گفت: اسفندماه 95 مطابق سالهای گذشته افزایش کرایه ها باید اعمال می شد که این موضوع به شورای شهر یاسوج ارائه شد و شورای شهر نیز باید به کمیته تطبیق فرمانداری بویراحمد ارسال می کرد.

مهدی رسایی افزود: موضوع افزایش کرایه تاکسی ها با ایام انتخابات همزمان و این موضوع به بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها موکول شد.

وی ادامه داد:پس از آن نیز فرمانداری بویراحمد در صدد برگزاری جلسه ای در این رابطه شد که دو مورد اشتباه پیش آمد و نامه ای به شورای شهر یاسوج ارسال شد و شورا نیز در این زمینه کاری انجام نداد.

این مسئول بیان کرد: برای اعمال افزایش کرایه ها منتظر تشکیل جلسه شورای شهر و نظر کمیته تطبیق فرمانداری بویراحمد هستیم و سازمان حمل و نقل در این باره اقدامات خود را انجام داده و دخالتی ندارد.

رسایی ابراز داشت: در برخی خطوط شهر یاسوج از جمله علی آباد برخی رانندگان کرایه ها را تا 50 درصد افزایش داده و از مسافران دریافت کرده اند که چیزی به عنوان افزایش 50 درصدی کرایه وجود ندارد.

جریمه 4 راننده متخلف به دلیل اخذ کرایه اضافی از شهروندان

مسوول نظارت بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج عنوان کرد: تاکنون در زمینه برخورد با رانندگان متخلفی که کرایه اضافی از شهروندان دریافت کرده اند چهار نفر به کمیته انظباطی معرفی و علاوه بر اخذ تعهد از آنها، 60 تا 100 هزار تومان نیز جریمه شدند.
شهروندان تخلفات رانندگان را به شماره های زیر گزار کنند

رسایی ابراز داشت: شهروندان و مسافران درصورت مشاهده دریافت کرایه اضافی و تخلف از سوی رانندگان، کدشناسایی راننده را به شماره های تماس مسئول نظارت بازرسی سازمان حمل و نقل ، بار و مسافر کهگیلویه و بویراحمد( 09177433034 و 09175402181 - رسایی) اعلام کنند تا به صورت فوری و اورژانسی پیگیری و با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیرزاده
۱۹:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام خوبین،چرا رانندگان خط سرابتاوه شهر،،سوار نمیکنند ومیگند نرخ ۴هزار تومان میباشد