اردبیل؛

آغاز اجرای طرح شبکه سلامت روستائیان استان اردبیل

عضو هییت رئیسه مجمع جوانان استان اردبیل از اجرای طرح شبکه سلامت روستائیان در راستای آموزش حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی محمدیان، عضو هییت رئیسه مجمع جوانان استان اردبیل گفت: این طرح توسط موسسات مردم نهاد تسنیم اردبیل و شمس جاوید و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیر با توجه به ضروری بودن اجرا می شود .

وی افزود: این طرح در 10فاز پیش بینی شده است که فاز اول آن در شهرستان نیر توسط پزشکان متخصص از قبیل (دندان پزشک، داروساز، مامایی، شنوا و بینایی سنج، مشاوره فوریت های پزشکی، امداد و نجات، بهداشت محیط و ...) بمدت 4روز برگزار شد و در شهرستانهای سرعین،نیر ،هیر به زودی انجام خواهد گرفت.

دبیر شبکه پیشگیری از اعتیاد سازمان های مردم نهاد استان اردبیل گفت: اولین روز از اجرای این طرح با اسکان در شهرستان نیر ،مجموعه گردشگری و تورییستی بولاغلار برگزار کردیم و به ویزیت و آموزش بیش از 310نفر از اهالی مردم آن منطقه پرداختیم.

محمدیان گفت: دومین روز از اجرای طرح را یکی از مناطق حاشیه نشین(مدرسه ولایت) انتخاب کردیم و به ویزیت ،آموزش و توزیع دارو رایگان برای 155 نفر مشغول شدیم.

وی خاطر نشان کرد که با حضور در روستای ویرثق، آموزش و ویزیت در 10 حوزه برای 127 نفر ایجاد کردیم.

عضو هییت رئیسه مجمع جوانان استان اردبیل اشاره کرد: با پخش بسته های فرهنگی بین مردم ساکن این منطقه به ترویج فرهنگ درست آموزش و پیشگیری از بیماریها تلاش کردیم.

محمدیان افزود: با برگزاری 4 پنل تخصصی برای اعضای تیم پزشکی(اعتیاد، ایدز، بیماری های غیر واگیر و فوریت های پزشکی )به شناسایی معتادین محله پرداختیم و جهت درمان رایگان به کمپ های ترک اعتیاد و اشتغال زایی آن ها اقدام نمودیم.

وی از پخش تراکت و بروشورهای آموزشی و همچنین توزیع پک سلامت برای 100کودک روستایی از قبیل (حوله، صابون، مسواک و...) خبر داد.

 

انتهای پیام/ح

طرح شبکه سلامت روستاییان در اردبیل آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار