سفارت‌ آلمان در کابل:

افغان‌ها برای دریافت ویزای آلمان به کشورهای همسایه مراجعه کنند

سفارت‌ آلمان اعلام کرده است که اتباع افغان برای دریافت ویزای آلمان به نمایندگی های سیاسی آلمان در کشورهای همسایه مراجعه کنند

افغان‌ها برای دریافت ویزای آلمان به کشورهای همسایه مراجعه کنندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت آلمان در کابل پس از تعطیل شدن آن در پی حمله‌ انتحاری کابل، شرایط دشواری را برای دادن ویزا به شهروندان افغانستان اتخاذ کرد.

سفارت آلمان اعلام کرد که پس از این شهروندان افغانستان می‌توانند از نمایندگی‌های سیاسی آلمان در برخی از کشورهای همسایه‌ افغانستان و منطقه ویزا درخواست کنند.

 وزارت خارجه‌‎ آلمان در نظر دارد که برای درخواست‌کنندگان ویزا از طریق نمایندگی‌های سیاسی خود در دهلی مرکز هند، استانبول در ترکیه و دبی در امارات صادر کند.

وزارت خارجه‌ آلمان در تلاش است که از طریق شهرهای دوشنبه مرکز تاجیکستان و اسلام آّباد مرکز پاکستان، همچنین برای افغان‌ها ویزا صادر کند.

سفارت آلمان در افغانستان از افغان‌هایی که با هدف دریافت ویزا به هند، پاکستان، ترکیه، امارات یا تاجیکستان می‌روند، خواسته است که نخست ویزای این کشورها را دریافت و سپس وقت ملاقات را در سفارت آلمان در یکی از کشورها تعیین کنند.

دویچه وله نوشت:  بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ درخواست ویزا در سفارت آلمان در کابل وجود دارد که نیمی از این ویزاها مربوط به پیوستن خانواده‌های پناهجویان افغان در آلمان است.

/انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
HAFIZULLAH
۲۲:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
من می خواهم از ایران به آلمان بروممن نمی توانم به افغانستان برگردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
سلام من میخوام برم آلمان چجوری ویزا بگرم،لطفا راهنماییم کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام من اتباع افغان مقیم ایران هستم که پاسپورت اقامت دارم می خوام از ایران برم آلمان بایدچیکار کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله عبدالهی
۱۵:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من یه افغانم تازه از افغانستان اومدم به ایران چون کارمند موسسه هبیتات و هلپ جرمنی بودم اونجا از دست طالبان در خطر بودم الان اومدم ایران و از اینجا میخوام برم آلمان خواهش میکنم کار منو راه بندازید
آخرین اخبار