نظرسنجی: ترامپ از توانایی لازم برای کنترل کره شمالی برخوردار نیست

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا توانایی کنترل و رسیدگی به موضوع کره شمالی را ندارد.

نظرسنجی: ترامپ از توانایی لازم برای کنترل کره شمالی برخوردار نیستبه گزارش گروه بین‌‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه‌ای بی سی نیوز نشان می‌دهد اکثریت قاطع آمریکایی‌ها درباره جنگ تمام عیار با کره شمالی نگران بوده و معتقدند ترامپ از توانایی لازم برای کنترل این وضعیت برخوردار نیست.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۶ درصد آمریکایی‌ها معتقدند کره شمالی «تهدید جدی» برای آمریکا است. این رقم نسبت به نظرسنجی سال ۲۰۰۵ حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است. همچنین ۷۴ درصد از شرکت کنندگان نسبت به وقوع جنگ بزرگ میان دو کشور ابراز نگرانی کردند که از این تعداد ۳۹ درصد «بسیار» نگران بودند.

۶۳ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند ترامپ از توانایی لازم برای کنترل این وضعیت و رسیدگی به تنش در شبه جزیره کره برخوردار نیست؛ فقط ۳۶ درصد ترامپ را گزینه مناسب برای حل مناقشه واشنگتن و پیونگ یانگ معرفی کرده اند که ۸۱ درصد آن‌ها جمهوری خواه و ۱۱ درصد دموکرات بودند.

این نظرسنجی درحالی انجام شد که چندی پیش پیونگ یانگ اعلام کرد موشک‌های بالستیک ساخت این کشور قابلیت هدف قرار دادن هر نقطه از آمریکا را دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از چین خواسته تا آزمایش های موشکی پیونگ یانگ را محدود و تهدیدات یکجانبه آن را خنثی کند. این در حالی است که برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی همچنان ادامه دارد.

این نظرسنجی با شرکت ۱۰۱۰۰ بزرگسال در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۳ ژوئیه و با حاشیه خطای ۳.۵ درصد انجام شده است.


انتهای پیام/

 

حل تنش میان آمریکا و کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار