تبریز؛

سهم دو درصدی آذربایجان شرقی از درآمدهای مالیاتی کشور

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: سهم استان از درآمدهای مالیاتی کشور ۲ درصد است.

سهم دو درصدی آذربایجان شرقی از درآمدهای مالیاتی کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شریفی در جمع خبرنگاران افزود:سال گذشته از ۱۸ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان ۱۷ هزار میلیارد ریال تحقق یافت و پیش بینی امسال استان از درآمدهای مالیاتی با توجه به توانمندی و ظرفیت مؤدیان ۲۰ هزار میلیارد ریال از ۲۰ ردیف مالیاتی است.
مدیر کل امور مالیاتی استان افزود:از مجموع درآمدهای مالیاتی ۵۲ درصد سهم مالیاتهای مستقیم و ۴۸ درصد سهم مالیات بر ارزش افزوده است.
شریفی با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی در استان گفت: این طرح همه شهرستان‌های استان پیاده شده و در مرحله عملیاتی است و تا پایان سال تکمیل می‌شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح کل فرآیندهای مربوط به تعیین و وصول درآمد مؤدیان به طور الکترونیکی انجام می‌شود.
شریفی همچنین گفت:از محل مالیات بر ارزش افزوده با ضریب ۹ درصد دهیاری‌های استان ۳ درصد و از یک درصد سهم بخش سلامت تمام آحاد ملت بهره مند می‌شوند.
وی مالیات را اساسی‌ترین رکن اقتصاد مقاومتی خواند و خاطرنشان کرد: اگر با مکانیزم‌های اصولی حقوق حقه دولت را وصول کنیم کشور به جای درآمد نفتی با درآمدهای مالیاتی اداره می‌شود.
مدیر کل امور مالیاتی استان افزود: کشورهای پیشرفته هم اکنون ۹۰ درصد هزینه‌های جاری خود را از محل مالیات تأمین می‌کنند برای اینکه پایدارترین و قابل اتکاترین منبع درآمد برای دولتهاست.

انتهای پیام/خ

سهم استان از درآمدهای مالیاتی کشور ۲ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار